موافقت سازمان بورس با تامین مالی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بانک مسکن

سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک رهنی بانک عامل بخش مسکن به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال (۱۰۰۰ میلیارد تومان) به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز این بانک برای اعطای تسهیلات جدید را صادر کرد.

به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، بر اساس اعلام سازمان بورس، مطالبات رهنی مبنای انتشار این اوراق تعداد ۲۴ قسط از ۲۴۳ هزار و ۴۴۹ پرونده تسهیلات فروش اقساطی خرید مسکن است که به نهاد واسط واگذار می‌شوند و سپس با انتشار این اوراق، منابع مالی مورد نیاز بانک مسکن برای اعطای تسهیلات جدید تأمین می‌شود.

این اوراق دو ساله و با نرخ ۱۶ درصد است که اقساط آن هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌شود. همچنین، عرضه این اوراق در صورت دریافت مجوز انتشار، از طریق شرکت فرابورس ایران صورت خواهد گرفت.

بانک مسکن ضامن این اوراق و پذیره‌نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه بانک مسکن است. همچنین شرکت کارگزاری بانک مسکن عامل فروش و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نیز عامل پرداخت این اوراق است.

کد خبر 413636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =