۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
دولت و مجلس محترم، بورس را حمایت کنید!

نوسانات اخیر بورس، رشد قیمت دلار، به هم ریختگی بازار خودرو و هجوم مردم برای خرید خودرو و در نهایت باخت اقتصادی همه‌ مردم ایران به دلیل تورم، تبدیل به سنایوی تکراری چند سال اخیر اقتصاد ایران شده است. یک بازی با حاصل‌جمع صفر که پایان آن چیزی جز ضرر و زیان برای مردمِ سوداگر و کاهش قدرت خرید برای عموم مردم نبوده است.

دولت محترم

فروش دارایی ها در بورس اقدام درستی است، توسعه‌ بورس اقدامی در جهت بهبود توزیع ثروت و نقدینگی کشور است. اما عزیزان توجه داشته باشید این بازار زنده است، هوش دارد، نمی شود از این دریاچه فقط آب برداشت کرد. اگر ورودی آب را قطع کنید، برداشت هم به زودی قطع می شود.

دولت محترم

فرصت فروش etf ها هنوز وجود دارد و پتانسیل بزرگی پیش روی دولت است. بورس همچنان نیاز به توجه دارد. در قبال مالیاتی که از بورس حاصل می شود، در قبال فروش سهام شرکت های دولتی در بورس، بخشی را هم به حمایت بورس اختصاص دهید. در کنار سهامداران باشید، به اتفاقات بورس حساس باشید، دیدید که  تغییر زمان فروش سهام عدالت (که خود به عنوان نقطه قوت بورس بود!) چگونه باعث نوسان بورس و اصلاح قیمت ها شد. بورس هوشیار است و اینگونه نیست که هر طور خواستیم با آن برخورد کنیم. مردم از همه بخش های اقتصادی دیگر ناامید شده اند، کرونا کسب و کارها را نابود کرده و چشم بسیاری از مردم به بورس است. آنقدر فرصت سرمایه گذاری کم است که مردم دوباره برای خرید خودروهای از رده خارج به صف نشسته اند!

رئیس جمهور محترم

بورس را حمایت کنید و نه فقط زبانی و شفاهی!

بورس نیاز به حمایت عملی دارد، شما ابزارهای دیگری هم برای حمایت دارید. صنایع را حمایت کنید، دستورالعمل های زائد را حذف کنید، قوانین کسب و کارها و صنایع را به نفع بورس تغییر دهید. تعرفه ها را به نفع شرکت های بورسی تغییر دهید. معافیت های شرکت های بورسی را افزایش دهید. افزایش سرمایه ها را تسهیل کنید، از ابزارهای مالیاتی برای کاهش تقاضای سفته بازی در سایر بازارها استفاده کنید، مبالغ بیشتری را برای حمایت از بازار بورس اختصاص دهید و کلی اقدام و برنامه دیگر که می تواند راهگشا باشد را عملی کنید.

مجلس محترم

نقش شما در حمایت روانی و ساختاری از بازار سرمایه بسیار حساس است. فراجناحی عمل کنید و بورس را ملی ببینید. چشم سهامداران بورس به شماست. نقش شما در ادامه مسیر بورس در مقطع کنونی انکارناپذیر است. شما می توانید برای چهار سال آینده‌ بورس ریل گذاری کنید! شما می توانید بستر رشد بورس را آماده کنید. نقش شما برای تحکیم و توسعه جایگاه بورس بسیار مهم است. قوانین بازار سرمایه نیاز به بازنگری دارد، قوانین تجارت نیاز به بهبود و بازنگری دارد.

مجلس محترم

منتخبین محترم مردم، بورس در حال حاضر تبدیل به بخش مهمی از زندگی مردم شده است، بنابراین باید در مجلس که "خانه ملت" است نیز جایگاه رفیعی داشته باشد.

منتخبین عزیز مردم

کمیسیون تخصصی بورس را تشکیل دهید و مرتبا  گزارش های وضعیت بورس را نظارت کنید. حساسیت شما بورس را شفاف تر خواهد کرد. اعتماد را به بورس بیشتر خواهد کرد و جایگاه مجلس را در بین فعالان اقتصادی بیش از پیش بالاتر خواهد برد. قوانین جدید به نفع بورس وضع کنید، با مجریان و مدیران و متولیان بورس نشست های تخصصی داشته باشید. شما نقش بزرگی در نظارت، توسعه و شفافیت بورس دارید. بورس نیاز به همدلی و همراهی شما دارد، نگاه اقتصادی مجلس در حال حاضر برای اقتصاد کشور حیاتی است.

بورس ما اکنون دیگر یک بخش مهمی از اقتصاد کشور است و تنها امید مردم برای کاهش صدمات ناشی از تورم، همین بورس است. امیدواریم با همدلی مجلس و دولت شاهد ترفیع جایگاه بورس در سال های پیش رو باشیم.

کد خبر 413587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =