۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

ضرورت اطلاع رسانی و حضور کارگزاران

حمیدرضا مهرآور ، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان
ضرورت اطلاع رسانی و حضور کارگزاران

شرایط لازم برای شناخته شدن صندوق ETF در جامعه ایجاد نشده است . البته قشر زیادی از افراد تحصیل کرده، درگیر این مسئله هستند و در رابطه با این موضوع سوال می کنند که نشان دهنده عدم اطلاع رسانی توسط رسانه های گروهی از جمله صدا و سیما است .

همچنین مزایا و معایب این امر به درستی شناسایی نشده است و ابهاماتی دارد؛ در نتیجه بیشتر افراد، شناختی از این صندوق ندارند ؛ مگر افرادی که حداقل اطلاعات بورسی را داشته باشند. در نتیجه باید برنامه هایی آموزنده توسط رسانه های جمعی از قبیل صدا و سیما صورت گیرد.

به عقیده بنده صندوق ETFدر کوتاه مدت به نفع بازارسرمایه نیست، ولی در بلندمدت معامله کردن این سهام در بازارسرمایه صورت خواهد گرفت. ما هرچقدر بتوانیم این گونه اقدامات را به سمت بازارسرمایه سوق دهیم ، به نفع بورس خواهد بود و به عمق دهی آن کمک بیشتری خواهد شد.

لازم به ذکر است که چون حجم صندوق ETF  زیاد است ، شاید نرم افزارهای معاملاتی بازارسرمایه جوابگوی این حجم نباشند و در نتیجه در حال حاضر این صندوق نمی تواند مانند عرضه اولیه، پذیره نویسی شود. شاید اگر در گذشته برای این مسئله چاره اندیشی می شد، می توانست به عنوان عرضه اولیه باشد و بطور حتم اگر به صورت عرضه اولیه بود،استقبال بی نظیری از آن می شد. به نظر اگر این اقدام توسط شرکت های کارگزاری انجام می‌شد ، مورد توجه بیشتری هم قرار می گرفت، ولی در حال حاضر چون مردم این صندوق را نمی شناسند و با آن آشنایی ندارند، استقبال هم از صندوق ETFکمتر است.

  • هفته نامه ۳۵۲ اطلاعات بورس،صفحه ۱۵
کد خبر 413420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =