۵۰ تومان سود هر سهم «تملت»

مجمع سالانه تامین سرمایه بانک ملت در روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت در محل قانونی شرکت برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، تامین سرمایه بانک ملت در سال ۱۳۹۸ موفق به تامین مالی ۵ پروژه از طریق اوراق بدهی جمعا به مبلغ ۳۰.۰۰۰ میلیارد ریال شد و شاهد رشدی معادل ۲۶ درصد نسبت به دوره مشابه پیشین بوده است. این شرکت همچنین توانست بالغ بر ۱۰.۰۰۰ میلیارد ریال تامین مالی از طریق اوراق سرمایه‌ای را به ثبت برساند.

در حوزه ارائه خدمات پذیرش اوراق بهادار سه شرکت آریا ساسول، سنگ آهن مرکزی ایران و سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت را در سال ۱۳۹۸ در کارنامه خود دارد و به ۱۶ شرکت فعال در صنایع مختلف نیز خدمات مشاور مالی خود را ارائه کرده است. دارایی‌های تحت مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری این شرکت در پایان سال مالی مذکور به بیش از ۸۰.۰۰۰ میلیارد رسیده است. در این میان دارایی‌های تحت مدیریت صندوق بازارگردانی تامین سرمایه بانک ملت با رشدی فزاینده ۴ برابر شده و از ۳.۴۵۲ میلیارد ریال در سال قبل به مبلغ ۱۳.۴۰۰ میلیارد ریال رسیده است و صندوق افق ملت که تنها دو سال از آغاز فعالیت آن می‌گذرد، بازدهی ۸۵۰ درصدی را کسب کرده است.

در مجموع سودآوری حاصل از عملیات شرکت از ۲.۲۶۱ میلیارد ریال در سال ۹۸ به بیش از ۴.۵۰۰ میلیارد ریال رسیده و با رشدی چشمگیر حدود دو برابر شده است. در همین راستا، شرکت سود هر سهم (EPS)   سال مذکور را ۵۸۲ ریال اعلام کرد که گواه افزایشی قابل ملاحظه‌ نسبت به رقم سال قبل (۵۷۳ ریال) است. سهام تامین سرمایه بانک ملت با تغییر شخصیت شرکت به سهامی عام، در ۱۴ امین روز از اسفندماه سال ۱۳۹۸ در بازار بورس با قیمت ۳.۴۰۰ ریال عرضه شد و در آخرین روز سال در قیمت ۴.۴۷۸ ریال به کار خود پایان داد.

کد خبر 413343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =