هر هفته یک شرکت خصوصی در بورس عرضه شود

دژپسند گفت: امیدواریم طی برنامه‌ای مدون ترتیبی اتخاذ شود تا دست‌کم هفته‌ای یک شرکت بزرگ بخش خصوصی، سهام خود را در بورس عرضه کند.

به گزارش صدای بورس به نقل از سنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی و در نود و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: خوشبختانه در زمینه حمایت از بخش خصوصی در شرایط کرونا، ما از همه بخش‌ها جلوتر بودیم و وقتی پیشنهاد امهال مالیاتی مودیان آسیب دیده از کرونا را ارائه دادیم، هنوز این موضوع زیاد جدی نشده بود و حتی اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تعاون و اصناف هم یک هفته بعد، پیشنهاد خود را در این خصوص مطرح کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط ناشی از بحران کرونا در اقتصاد کشور اظهار کرد: تدابیر متخذه توسط دولت و همکاری بخش خصوصی با سایر قوا موجب شد در خیلی زمینه‌ها در شرایط کرونایی، نمره قابل قبولی بگیریم.

وزیر اقتصاد در ادامه با تاکید بر ضرورت تحقق جهش تولید در سال جاری گفت: حداقل هزار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای تحقق جهش تولید نیاز است که باید بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی با هم افزایی، در این امر مهم نقش آفرین باشند.

وی یادآور شد، با توجه به اهمیت مدیریت شرایط اقتصادی پسا کرونا در راستای تحقق جهش اقتصادی، ارائه پیشنهادات مشخص از سوی فعالان بخش خصوصی در این ارتباط مورد انتظار است، لذا دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نسبت به جمع آوری و تجزیه و تحلیل پیشنهادات اقدام و نتیجه را برای بررسی و تصمیم گیری در دستور کار جلسه بعدی شورا قرار دهد.

این گزارش حاکی است، در نود و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مسائلی همچون بررسی مشکلات تسهیلات گیرندگان ارزی موضوع جزء "د" بند ۶ قانون بودجه سال ۱۳۸۸ و مشکلات صادرکنندگان در رابطه با تصمیمات بانک مرکزی در خصوص نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات در سال ۱۳۹۹ و رفع تعهد ارزی سال ۱۳۹۸ مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 413280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =