۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲

اگر بگویم در مسیر صعود هستیم باورتان می‌شود؟

محسن عباسی، دکترای مدیریت مالی، مدرس دانشگاه علامه طباطبایی
اگر بگویم در مسیر صعود هستیم باورتان می‌شود؟

شاید بهترین زمان خواندن این مطلب همین الان باشد. بازاری سراسر قرمز با سهم‌هایی که تا ۱۰ درصد منفی هستند. کسانی که سهام خریده بودند، در حال فروش آن هستند و مقصد بعدی پولشان را هم نمی‌دانند البته ما می‌دانیم، مقصد بعدی پول همین بازار است!

صدای بورس- سهامدارانی که برای اولین بار است به بورس آمده‌اید، باید بدانید بورس سرشار از این روزهاست و تنها روش سود کردن شما مثبت‌های بی‌وقفه قبلی نیست، ثروت اندوزی و سود شما در دل بازاری مثل بازار امروز نهفته است. بازاری که سهم‌های ارزنده را تا ۱۰ درصد ارزان‌تر از دیروز به شما می‌فروشند.

به گذشته برگردید. به حوالی میانه‌های زمستان ۹۸. بعد از شهادت سردار سلیمانی که بازار با ترس و هیجان زیادی اقدام به فروش سهم می‌کرد. قیمت بیش از ۲۰ سهم را به یاد دارم که تا الان ۲۰۰ الی ۳۰۰ درصد رشد کرده‌اند. قیمت سهم‌ها را در آن تاریخ و امروز چک کنید. ثروت اندوزی شما در بازاری که هر روز مثبت باشد، رقم نمی‌خورد، ثروت شما با خرید هوشمند از فروشندگان عجول رقم می‌خورد. نکته اساسی در سود کردن (از نظر من) خرید به موقع است.

عزیزان، همانطور که قبلا هم عنوان کردم، امسال تورم ۵۰ درصدی و حتی بیشتر داریم. با حذف ۴ صفر، در سال‌های پیش‌رو باز هم تورم خواهیم داشت. دلار به مرز ۱۷ هزار تومان رسیده و به صورت خزنده خود را به سقف قبلی در محدوده ۱۸ تا ۱۹ هزار تومان خواهد رساند و متاسفانه از این قیمت هم عبور خواهد کرد. البته این اتفاق خزنده و آرام خواهد بود. برای شما هم امکان سرمایه‌گذاری در دلار وجود ندارد اما تاثیر دلار و رکود بازارهای موازی به نفع بورس خواهد بود. بورس در حال بزرگ شدن است. بورسِ میلیونی، باید دست به دست شود. در نهایت خواهید دید که سرمایه‌گذاران هیجانی چقدر زود به بازار باز می‌گردند و این خاصیت بورس است.

کد خبر 413250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =