۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
اقتصاد بدون نفت با بازار سرمایه

به پیش‌بینی یک کارشناس، در آینده بازار سرمایه نقش بسیار پررنگ و تاثیرگذارتری را در اقتصاد بدون نفت بازی خواهد کرد.

به گزارش صدای بورس، مدیر سرمایه‌گذاری و بازارگردانی تأمین سرمایه امید با بیان این مطلب به سنا گفت: شرایط بازار سرمایه در سال‌های اخیر به گونه‌ای خیره کننده‌ای متحول شده و دانش سرمایه‌گذاری در میان عموم مردم جامعه تا حد زیادی جا افتاده است؛ به گونه‌ای که در بسیاری از مجالس و محافل در خصوص آن بحث می‌شود.

افزود: امروز اکثر فعالان با سابقه بازار شاهد هستند که روزانه چندین نفر از دوستان، آشنایان و اقوام برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه پرس و جو می کنند و به شدت پیگیر تحولات و اخبار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و تاثیرات آن بر بازار سرمایه هستند.

وی ادامه داد: دولت به آسانی هزاران میلیارد تومان سهام و اوراق بدهی به سرمایه‌گذاران عرضه می‌کند و هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای تامین منابع مالی طرح‌های توسعه‌ای بدون مشکل نقدشوندگی اقدام به فروش سهام می‌کنند.

مدیر سرمایه گذاری و بازارگردانی تأمین سرمایه امید اظهار کرد: به نظر می‌رسد دولت از شرایط فعلی بازار سرمایه و اقبال عموم مردم به آن رضایت دارد و برنامه‌هایی برای عرضه سهام خود در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ارائه داده است.

 عسکری خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن تمامی جوانب به نظر می‌رسد بازار سرمایه در مسیر درستی قرار گرفته است، گرچه لازم بود سال‌های بسیار دورتر این اتفاق میمون رخ دهد.

این کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد که در آینده بازار سرمایه نقش بسیار پررنگ و تاثیرگذارتری را در اقتصاد بدون نفت بازی کند و ظرفیت‌های خود را در مقابل سایر بازارهای موازی به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه دولت می‌تواند به کمک نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه بازی برد- برد را با مردم در پیش بگیرد، افزود: در این راستا یکی از برنامه‌های دولت در سال جاری واگذاری سهام شرکت‌ها در قالب ETF است که به نظر می‌رسد به افزایش عمق بازارسرمایه و همچنین توسعه آن کمک شایانی کند.

مدیر سرمایه‌گذاری و بازارگردانی تأمین سرمایه امید گفت: در حالی که امروز تمامی نگاه‌ها به بازار سرمایه دوخته شده است، بازارهای موازی در حالت سکون قرار گرفته‌اند. بازار سرمایه در سیستم اقتصادی بر سایر بازارهای موازی تاثیر داشته و از آن تاثیر می‌پذیرد.

به گفته عسکری، رشد قیمت دلار نیمایی به بیش از ۱۴ هزار تومان و کاهش فاصله آن با قیمت دلار آزاد موجب شده است انتظارات نسبت به رشد سودآوری شرکت‌های صادرات محور و شاخص ساز افزایش یابد. همچنین رکود در سایر بخش‌ها و برنامه‌های دولت برای کاهش نرخ سود بانکی موجب شده است منابع مالی به سوی بازار سهام رهنمون شود.

وی توضیح داد: یکی از اتفاقات فعلی بازار سرمایه، حضور صندوق‌های سهامی هستند که قابلیت جذب سرمایه‌های عموم جامعه را که غالبا از اطلاعات سرمایه‌گذاری  و مالی اندکی برخوردارند، دارند.

مدیر سرمایه‌گذاری و بازارگردانی تأمین سرمایه امید افزود: این صندوق‌ها با توجه به مزیت‌های متعددی که دارند اکیدا به عموم سرمایه‌گذاران توصیه می‌شوند. حضور مدیران سرمایه‌گذاری با تجربه و تحصیلات مرتبط هم موجب شده است در سال گذشته عملکرد خیره کننده‌ای از خود نشان دهند و لذا به سرمایه‌گذاران تازه وارد توصیه می‌شود به این صندوق‌ها اعتماد و در واحدهای آن سرمایه‌گذاری کنند.

کد خبر 413020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =