۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
عقب‌گرد درآمدی «دکپسول»

درآمدهای عملیاتی «دکپسول» در سال ۹۸ با رشد ۳۹ درصدی به ۹۰۹ میلیارد ریال رسید، اما این شرکت در اقدامی جالب توجه برآورد کرده در سال ۹۹ به درآمد ۸۸۱ میلیارد ریالی دست یابد که کمتر از درآمد سال ۹۸ است.

به گزارش صدای بورس به نقل از پول نیوز، شرکت «تولید ژلاتین کپسول ایران» در سال ۹۸ موفق به تحقق ۱۲۲۹ ریال سود به ازای هر سهم شد و رشد سودآوری ۶۳ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشت.

این شرکت که از مزیت رقابتی بالا برخوردار است و محصولی انحصاری تولید می‌کند و حتی در خاورمیانه بی رقیب است، در سال‌های اخیر همواره بر مدار صعود چرخیده است.

درآمدهای عملیاتی «دکپسول» در سال ۹۸ با رشد ۳۹ درصدی به ۹۰۹ میلیارد ریال رسید که در این مسیر علاوه بر افزایش نرخ فروش محصولات، رشد مقداری فروش نیز اثرگذار بوده است. پوکه کپسول در سال ۹۷ به طور میانگین با نرخ ۱۱۵ ریال به فروش می‌رسید که در سال ۹۸ به ۱۴۴ ریال نزدیک شد.

این شرکت عقبگرد کرده و در اقدامی جالب توجه برآورد کرده در سال ۹۹ به درآمد ۸۸۱ میلیارد ریالی دست یابد که کمتر از درآمد سال ۹۸ است. این در حالی است که به موجب تورم در تمام شرکت‌ها، درآمدها با افزایش پیش‌بینی شده‌اند.

«دکپسول» ۷۵ میلیارد ریال مانده تسهیلات بانکی دارد و همانند سال‌های قبل ۱۲ میلیارد ریال هزینه مالی به ثبت رسانده است. به علاوه، ۱۱ میلیارد ریال سود بانکی شناسایی کرده و از اندک صادرات صورت گرفته، ۱۸ میلیارد ریال سود تسعیر ارز در حساب‌ها نشانده است.

در مجموع، سود خالص «دکپسول» برای سال ۹۸ بالغ بر ۲۴۵ میلیارد ریال بود که قرار است ۷۰ درصد آن در مجمع عمومی عادی سالیانه بین سهامداران تقسیم شود.

کد خبر 412657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =