۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
رشد ۲۰ هزار واحدی شاخص سهام

رشد روز افزون شاخص بورس، علامتی بزرگ برای اجرای طرح‌های اقتصادی بوده و در همان روزی که دولت شرکت‌های بزرگ را عرضه می‌کند، شاخص سهام ۲۰ هزار واحد رشد می‌کند.

به گزارش صدای بورس به نقل از بورس پرس، اسحاق جهانگیری در جلسه امروز با مدیران وزارت راه، ساخت بزرگترین آزادراه‌ها ، اتصال ۵ مرکز استان به شبکه ریلی و احداث بیمارستان‌ها و ساختمان‌هایی در خدمت مردم و در ایام کرونا را اقداماتی با ارزش دانست و بر طراحی مدل‌های اقتصادی برای استفاده از منابع بازار سرمایه به منظور توسعه این اقدامات تأکید کرد.

وی ادامه داد: رشد روز افزون شاخص بورس، علامتی بزرگ برای اجرای طرح‌های اقتصادی بوده و در همان روزی که دولت شرکت‌های بزرگ را عرضه می‌کند (منظور جهانگیری عرضه اولیه شستا در چهارشنبه گذشته است) شاخص سهام ۲۰ هزار واحد رشد می‌کند. این نشان می‌دهد مردم به دنبال سود معتدل و حفظ پول و دارایی‌ها هستند و می‌توان بخش قابل توجهی از منابع لازم برای طرح‌های توسعه‌ای را از بازار سرمایه تأمین کرد.

جهانگیری افزود: شرکت‌ها و بنگاه‌های خصوصی نیز می‌توانند برای پیشبرد طرح‌ها درخواست اوراق مشارکت کنند و از وزارت راه هم خواسته می‌شود ضمن فراهم کردن تسهیلات لازم برای فعالیت بیشتر بنگاه‌ها به رفع دغدغه بیکاری در کشور نیز کمک کند.

کد خبر 412627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =