تحقق اهداف عملیاتی سال ۹۸ هلدینگ تاصیکو

اولین جلسه شورای راهبردی شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با حضور مدیران عامل و معاونین شرکت‌های تابعه و وابسته و معاونین و مدیران ستادی صدر تامین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا به طور ویدیو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی صدر تامین، غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در جلسه شورای راهبردی شرکت‌های تابعه و وابسته گفت: عصر کرونا فصل جدیدی برای آنلاین کردن ارتباطات ایجاد کرده است به طوری که به صورت مجازی در خدمت همکارانمان در شرکت‌ها هستیم و از این پس به صورت هفتگی جلسات متعدد با هیات مدیره‌ها و همکاران در شرکت‌های تابعه و وابسته به صورت مجازی خواهیم داشت.

مدیرعامل هلدینگ صدر تامین ضمن تشکر از جمال علیرضاپور، مشاور، بازرس ویژه مدیرعامل و مدیر اداری که پیشتر دبیری جلسات را عهده‌دار بود، هوشنگ فرجی، مدیر امور نظارت بر شرکت‌ها را به عنوان دبیر جلسات معرفی کرد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات همه مدیران، هیات مدیره‌ها و مجموعه مدیریتی شرکت‌های تابعه اظهار کرد: در سالی که گذشت همه با هم تلاش خوبی داشتیم و توانستیم بالاتر از اهدافی که وعده داده بودیم، محقق کنیم و انشالله امسال نیز با تمام تلاشمان سعی خواهیم کرد که در هلدینگ و شرکت‌های تابعه اهدافی که تدوین شده است را محقق کنیم.

سلیمانی با بیان این موضوع که کرونا در تمام دنیا شرایط اقتصادی جدیدی به وجود آورده و اقتصاد جهانی را دچار چالش کرده است و قطعا بنگاه‌های اقتصادی ما نیز از این موضوع مستثنا نخواهند بود، تاکید کرد: لازم است ما تمام فعالیت‌های اقتصادی‌مان را طبق برنامه‌های دولت پیش ببریم و حتی بالاتر از آن در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید» و اهداف شستا که ۴۰ درصد فراتر از اهداف پیش‌بینی شده را انتظار دارد، با رصد مستمر روزانه، هفتگی و ماهانه شاخص‌های حیاتی هر بنگاه، موضوعات را به گونه‌ای مدیریت کنیم که همه برنامه‌ها محقق شوند و عملکرد خوبی را ارائه دهیم.

تغییر مدل کسب‌وکار

سلیمانی مباحث اصلی جلسه را با تاکید بر تشکیل کارگروه‌هایی در سطح هر بنگاه مشتمل بر مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت جهت ارزیابی مستمر به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و فصلی شاخص‌های حیاتی شرکت و بازنگری در مدل کسب و کارها آغاز کرد و گفت: کرونا خیلی از کسب و کارهای فیزیکی را دچار مشکل کرده است، خیلی از دارایی‌های فیزیکی دنیا مثل وال مارت با سه هزار فروشگاه زنجیره‌ای اعلام کرده‌اند که ناچار به تغییر بیزینس مدلشان هستند، خیلی از کارها وارد بستر مجازی می‌شوند، ما نیز ملزم به تغییر در مدل کسب و کارمان هستیم و باید با مطالعه و تحلیل دقیق تغییراتی را اعمال کنیم.

 بنا به گفته وی، زنجیره تامین و قیمت تمام شده باید مرتب مدیریت شود و نهایتا باید بتوانیم کیفیت سود را بالا ببریم. شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با ارائه دوره‌های زنجیره ارزش و تدوین بیزینس مدل به صورت مجازی کمک خواهد کرد که بازنگری‌ها را انجام دهیم و بهره‌وری را ارتقا دهیم. ما در هلدینگ وظیفه داریم به اقتصاد کشور کمک کنیم.

مدیرعامل هلدینگ صدر تامین مطرح کرد: بازنگری برنامه راهبردی شرکت‌ها و عملیاتی کردن آن در دستور کار قرار گرفته است و این مهم اولویت مجموعه به شمار می‌رود. مدیران عامل باید توجه داشته باشند که همکاران ما در ستاد مشغول بازنگری برنامه راهبردی هلدینگ هستند و آنان نیز باید در این خصوص همراهی لازم را داشته باشند.

شرکت‌های تابعه الزامات شستا را رعایت کنند

وی در ارتباط با برنامه و بودجه شرکت‌ها اظهار کرد: برنامه و بودجه شرکت‌ها مصوب و ابلاغ شده است. انتظار است همکاران، الزامات شستا را رعایت کنند و این موضوع توسط همکاران ما در هلدینگ کنترل می‌شود و انتظار می‌رود ضمن تحقق شاخص‌های عملکردی مطابق کتابچه برنامه و بودجه سال ۹۹ الزاماتی از قبیل جذب نیروی انسانی، افزایش سرمایه‌ها و اجرای پروژه‌ها رعایت شوند. جذب نیروی انسانی باید با مجوز هلدینگ صورت پذیرد، افزایش سرمایه هر چند در بودجه دیده شده است اما باید از طریق قانونی و فرآیند تعریف شده با تصویب هیات مدیره شرکت، هلدینگ و شستا انجام شود، پروژه‌های نیمه تمام تا پایان بهمن ماه باید به اتمام برسند و تا ۱۰ اردیبهشت باید تمام برنامه‌های زمان‌بندی جدید اجرای پروژه‌های نیمه تمام به روز ارائه و فعالیت‌های بحرانی شناسایی و جبران شوند، مدیران و ساختار پروژه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، در این خصوص من شخصا ورود پیدا خواهم کرد.

وی در ارتباط با مبحث بودجه ادامه داد: طولانی دوره وصول مطالبات به هیچ وجه قابل قبول نیست و طبق برنامه و بودجه باید محقق شود، شرکت ها تمام تدابیر خود را بکار بندند که پرونده حقوقی جدیدی شکل نگیرد، با توجه به شرایط پیش آمده اعتبارسنجی دقیق در ارتباط با مشتریان صورت گیرد. در ارتباط با مسئولیت‌های اجتماعی با توجه به شیوع کرونا و توقعات جامعه محلی انتظار می‌رود اینگونه فعالیت‌ها در قالب بودجه و با هماهنگی هلدینگ صورت پذیرند.

توزیع سود ۹۰ درصدی باید رعایت شود

سلیمانی با تاکید بر برگزاری به موقع مجامع مطابق برنامه زمان‌بندی بیان کرد: مجامع با حداکثر ۱۵ نفر و با رعایت الزامات سازمان حسابرسی، بورس و شستا برگزار می‌شوند و توزیع سود ۹۰ درصدی باید رعایت شود.

مدیرعامل هلدینگ تاصیکو گفت: سود هر سهم که وعده دوبرابر شدن آن را در مجمع داده بودیم، محقق شد و بر این اساس رسما اعلام می‌کنیم که EPS دو برابر شد.

۱۰ کسب و کار جدید راه اندازی کنیم

مدیرعامل هلدینگ صدر تامین اظهار کرد: شتابدهنده به عنوان مرکز و هاب فناوری هلدینگ فعالیتش را از امروز رسما آغاز کرده و در ارتباط با این مهم ۲ کار از شما مدیران مورد انتظار است؛ اول عارضه‌یابی فناوری به صورت مستمر و دوم بومی‌سازی قطعات و مواد توسط واحدهای مرتبط شرکت‌ها تا انشالله بتوانیم بر اساس ماموریت شتابدهنده امسال ۱۰ کسب و کار جدید دانش بنیان را راه‌اندازی کنیم.

وی همچنین گفت: توسعه صادرات و مدیریت بازار داخلی جزو مهمترین اقدامات امسال است؛ دیجیتالی کردن کسب‌وکارها در بستر IT باید در دستور کار شرکت‌ها قرار بگیرد و همچنین بحث هوشمندسازی معادن همانگونه که در دنیا مطرح شده، جزو الزامات است. سامانه‌های شستا و BI را حتما به کار ببریم و از تحلیلگران در سطح شرکت‌ها استفاده کنیم.

سلیمانی همچنین در ارتباط با مجموعه فعالیت‌های روابط عمومی صدر تامین و نقش مدیران روابط عمومی در شرکت‌های تابعه و وابسته، گفت: با توجه به شرایط موجود، جامعه محلی و همکاران توقعات بیشتری از شرکت‌ها دارند، روابط عمومی‌ها باید فعال‌تر عمل کنند و عملکردهای مثبت شرکت را انعکاس دهند.

افزایش ۹.۶ درصدی تولید نسبت به سال گذشته

در همین حال، مجید ضیائی مدیرعامل مس شهید باهنر در این جلسه به بخشی از دستاوردهای سال ۹۸ اشاره و اعلام کرد: افزایش ۱۳ درصدی صادرات پس از هفت سال صادرات نزولی و رشد فروش ۱۳.۵ درصدی نسبت به سال قبل در فروش داخلی و همچنین افزایش ۹.۶ درصدی تولید نسبت به سال گذشته از برنامه‌های حاصل شده در سال گذشته بوده است.

وی افزود: رشد ۱۵۵ درصدی سود عملیاتی و ۲۸۱ درصدی سود خالص و ۲۰۵ درصدی ارزش روز شرکت در بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی برای پروژه‌های تصویب شده در سال ۹۸ از دیگر دستاوردهای سال ۹۸ بوده است.

مدیرعامل مس باهنر همچنین رفع ممنوعیت صادرات اسلب و بیلت مسی و صادرات به هفت کشور ترکیه، عمان، تایوان، عراق، سوریه، ویتنام و ارمنستان، همچنین بازارسازی و فروش دو محصول جدید Key Blank و  ۷۲BSN را از دستاوردهای سال قبل برشمرد.

کد خبر 412607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =