«شستا» راه را برای عرضه‌های دیگر هموار کرد

خوشبختانه استقبال از سهام شستا مورد توجه بوده و از این موضوع خوشحالم.

به گزارش صدای بورس به نقل از بورس پرس، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام شستا در بورس گفت: خوشبختانه توانستیم با همکاری وزارت تعاون یکی از بزرگترین هلدینگ‌ها را در بازار سرمایه پذیرش دهیم و امروز عرضه اولیه آن در بورس انجام شد.

وی با بیان اینکه اولین وجه این اقدام افزایش عمق بازار سرمایه است، افزود: این اقدام پاسخ مثبت و مناسبی به درخواست علاقه‌مندانی است که قصد سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را دارند. شستا یک نهاد عمومی و غیردولتی است که با این اقدام شفافیت آن افزایش پیدا کرد و مورد رویت همه قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: از دیگر وجوه عرضه سهام شستا در بورس این است که سایر بنگاه‌های بزرگ هم از این پس می‌توانند عرضه سهام در بورس را تجربه کنند. خوشبختانه استقبال از سهام شستا مورد توجه بوده و از این موضوع خوشحالم. عرضه سهام شستا اولین مورد نبوده و آخرین مورد هم نخواهد بود و از این پس با هماهنگی وزارت صنعت و سایر نهادها، هلدینگ‌های بزرگ در بورس عرضه خواهند شد.

دژپسند تاکید کرد: برای اینکه واگذاری‌ها را به صورت عمومی انجام دهیم تا همه آحاد در آنها شرکت کنند، روش واگذاری را از بلوکی و خرد به ETF تغییر دادیم تا همه بتوانند از این طریق در بورس سرمایه‌گذاری کنند و سهام بخرند. کسانی که برای اولین بار از این طریق خرید می‌کنند، شامل تخفیف هم می‌شوند. برای توسعه بازار سرمایه برنامه‌های جدی همانند واگذاری تعاونی‌ها داریم تا این بخش از اقتصاد محل خوبی برای سرمایه‌گذاران و تامین مالی باشد.

کد خبر 412479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =