۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
تعلیق مصوبه جدید سازمان بورس

پس از درز اخبار غیررسمی از جلسه امروز شورای عالی بورس مبنی بر توصیه تلویحی وزیر اقتصاد به بازنگری در مقررات محدودکننده و سخت گیرانه، یک عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار یعنی مرجع تصویب کننده مقررات اصلاح ریزساختارهای بازار سرمایه از تعلیق آن خبر داد.

به گزارش صدای بورس به نقل از بورس ۲۴، سعید فلاح پور در این باره گفت: طبق دستور وزیر اقتصاد، قرار شد اجرای مصوبه اخیر در مورد اصلاح ریزساختارهای بازار سرمایه که چهارشنبه گذشته تصویب و ابلاغ شده بود، تا اطلاع ثانوی به تعویق بیفتد.

وی افزود: در اولین جلسه هیئت مدیره که قطعا این هفته برگزار خواهد شد، در مورد این موضوع تصمیم گیری خواهیم کرد. پس از تصمیم هیئت مدیره سازمان، شورای عالی بورس در مورد تصمیمات نهایی نتیجه گیری و تصمیم گیری خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مصوبه اصلاح ریزساختارهای بازار سرمایه از ۲۵ فروردین اجرایی نمی شود.

در جلسه امروز که حسن قالیباف اصل جایگزین شاپور محمدی شد، دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفته بود: شورای عالی بورس به این نتیجه رسید که با توجه به نیاز ما و اقبال خوب مردم به بازار سرمایه و عزم جدی مردم و نهادهای عمومی غیردولتی برای عرضه اولیه سهام در بورس، بهتر است مصوبات اخیر تعلیق شوند.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت بازار سرمایه برای دولت و ضرورت تلاش همه ارکان بازار برای موفقیت دولت در فروش گسترده سهام به مردم و همچنین استفاده از فرصت مناسب تامین مالی و عرضه بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق و اسناد خزانه، خواستار تسهیل مقررات بورس و در عین حال نظارت درست و دقیق سازمان بورس و اوراق بهادار بر سلامت و اصل شفافیت بازار شد.

کد خبر 412363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =