حق تعویق سه ماهه مجامع شرکت‌ها و تاخیر در پرداخت مالیات

رئیس جمهور مصوبه تعویق سه ماهه مجامع سالانه شرکت های بورسی و فرابورسی و تاخیر در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را به وزارت اقتصاد ابلاغ کرد.

به گزارش صدای بورس به نقل از بورس پرس، حسن روحانی در مصوبه‌ای به وزیر اقتصاد بند ۴ مصوبات جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۱۳ اسفند ماه که به تایید مقام معظم رهبری رسیده را به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ کرد.

به منظور کمک و حمایت از تولید و اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی که به سبب شیوع ویروس کرونا متضرر می‌شوند، تسهیلات زیر منظور می‌شود:

- در حوزه‌های اقتصادی آسیب دیده که توسط دولت تعیین می‌شود، سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بنگاه‌ها مربوط به دوره چهارم سال ۹۸ از ۳۱ اردیبهشت تعیین می‌شود.

- در حوزه‌های اقتصادی آسیب دیده که توسط دولت تعیین می‌شود، کلیه عملیات اجرایی موضوع فصل نهم از باب چهارم قانون مالیات‌های مستقیم (وصول مالیات) تا ۳۱ اردیبهشت موقوف الاجرا می‌شود.

- صدور یا تجدید پروانه کسب یا کار اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم تا پایان خرداد از سال ۹۹ نیاز به اخذ گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی نخواهد داشت.

- مهلت‌های تعیین شده در قوانین و مقررات ناظر و تشکیل مجامع عمومی شرکت‌های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس تا ۲۸ اسفند سال ۹۸ به مدت ۳ ماه افزایش می‌یابد.

کد خبر 412211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =