افزایش ۱۱۳ درصدی سودآوری سخاش

مقادیر فروش محصولات سیمان خاش در این سال شامل ۷۸۳ هزار تن انواع سیمان و همچنین ۸۰ هزار تن کلینکر بوده که در بازارهای داخلی و صادراتی به فروش رسید.

به گزارش صدای بورس به بورس نیوز، سیمان خاش در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۸ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، موفق به کسب سود خالص ۴۸۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی شد. این میزان سود در مقایسه با سال مالی قبل از آن افزایش جالب توجه ۱۱۳ درصدی را نشان می‌دهد و سود محقق شده به ازای هر سهم در این سال معادل ۳ هزار و ۸۸۴ ریال بوده است. جمع درآمدهای عملیاتی شرکت در این سال به یک هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال رسیده است.

مقادیر فروش محصولات شرکت در این سال شامل ۷۸۳ هزار تن انواع سیمان و همچنین ۸۰ هزار تن کلینکر بوده که در بازارهای داخلی و صادراتی به فروش رسید. بر اساس این گزارش، مقادیر فروش شرکت نسبت به سال ۹۷ تغییر خاصی را نشان نمی‌دهد؛ با این حال، مبلغ فروش شرکت افزایش ۳۹ درصدی را نشان می‌دهد که تقریبا تمامی این افزایش بابت رشد نرخ‌های فروش بوده است.

سود عملیاتی شرکت رشد بیش از ۱۱۰ درصدی را داشته است و در سال ۱۳۹۸ به مبلغ ۴۸۸ میلیارد ریال محقق شده است. علت اصلی رشد سود عملیاتی شرکت افزایش نسبت حاشیه سود عملیاتی آن بوده است. در حالی که نسبت حاشیه سود عملیاتی شرکت در سال ۱۳۹۷ به ۲۰ درصد رسیده بود، این نسبت در سال قبل به بیش از ۳۲ درصد رسیده است.

علت این موضوع افزایش در حدود ۴۰ درصدی نرخ‌های فروش و از سوی دیگر عدم افزایش هزینه‌های تولید شرکت بوده ایم. هزینه‌های تولید عمدتا شامل هزینه‌های استهلاک، انرژی و پرسنلی بوده است و مواد اولیه مصرفی سهم کمی را در هزینه‌های تولید شرکت داشته‌اند. همچنین نرخ فروش هر تن سیمان پاکتی تیپ ۲ در سال ۹۸ معادل یک میلیون و ۹۵۰ هزار ریال بوده است و این نرخ برای محصول سیمان فله تیپ ۲ نیز معادل یک میلیون و ۵۶۰ هزار ریال بود. این در حالی است که این نرخ بر اساس آخرین گزارش عملکرد ماهیانه شرکت که مربوط به اسفند ماه ۹۸ بوده و به ترتیب معادل ۲ میلیون و ۸۷ هزار ریال و یک میلیون و ۶۹۰ هزار ریال بوده است.

کد خبر 412174

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • «سنیر» افزایش نرخ داد

    «سنیر» افزایش نرخ داد

    شرکت سیمان سفید نی ریز از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش فروش داخلی سیمان سفید فله خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =