راهکار قانونی در خصوص کسب و کارها آسیب‌دیده ناشی از کرونا وجود ندارد

به گفته مدیر کل دفتر حسابرسی مالیاتی قانون باید تغییرکند تا کاهش و یا معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که دچار مشکل شده‌اند، بر طرف گردد.

به گزارش صدای بورس به نقل از  مهر، علی رستم‌پور مدیر کل دفتر حسابرسی مالیاتی در خصوص تغییر در روند اخذ مالیات بر ارزش افزوده از این حوزه برای سال ۹۹ با توجه به شرایط کنونی و ریزش مشتری و مخاطب برخی مشاغل تحت تأثیر مراقبت‌های ناشی از شیوع کرونا اظهار داشت: موارد مربوط به اخذ مالیات بر ارزش افزوده در قانون ذکر می‌شود و اگر قرار باشد، تغییری در این فرایند ایجاد شود دولت و سازمان امور مالیاتی اختیاری در آن ندارند و صرفاً می‌توانند پیشنهاد ارائه کنند و یا اینکه سازمان امور مالیاتی، با توجه به شرایط خاص، مالیات را به صورت تقسیطی دریافت کند که این مساله با معافیت متفاوت است.

مدیر کل دفتر حسابرسی مالیاتی اضافه کرد: اگر حوزه‌ای تاکنون مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌کرده، تنها در صورت مجوز قانونی از پرداخت به صورت دائم یا موقت مثلاً  ۶ ماه معاف می‌شود.

رستم پور تصریح کرد: دولت، لایحه بودجه را در شرایط عادی تدوین کرد اما با توجه به شرایط خاصی که پیش آمده و همچنین رد کلیات لایحه در صحن، نمایندگان مجلس می‌توانند در فرایند تصویب، بندی را تحت عنوان حمایت از کسب و کارهایی که به دلیل وضعیت کنونی دچار مشکل شده‌اند، به قانون اضافه کنند.

مدیر کل دفتر حسابرسی مالیاتی در خاتمه اظهار کرد: وضع مالیات و یا معاف از مالیات در اختیار دولت نیست بلکه مجلس به عنوان رکن قانون‌گذار، اجازه دست بردن در قانون را دارد.

کد خبر 411886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =