پویایی هر چه بیشتر بازار سرمایه

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات گفت: با توجه به رونق بازار و حجم بالای نقدینگی شاهد آن هستیم که تمامی ابزارهای موجود، شکل عملیاتی بهتری به خود گرفته اند.

به گزارش صدای بورس به نقل از سنا، محمد ثریانژاد، مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات درباره‌ استفاده از ابزارهای جدید در بورس گفت: از آنجایی که حجم معاملات بازار سهام به شدت افزایش یافته یا به نوعی بازار عمیق شده است، ابزارهای معاملاتی نیز بیشتر جنبه عملیاتی به خود گرفته‌اند.

وی فروش تعهدی را آخرین ابزار رونمایی شده در بازار معرفی کرد و افزود: فروش تعهدی به پویاتر شدن بازار کمک می‌کند و استفاده از آن در شرایط عادی یا رکود وجود دارد، اما در نهایت با توجه به رونق بازار و حجم بالای نقدینگی شاهد آن هستیم که تمامی ابزارهای موجود در بازار شکل عملیاتی بهتری به خود گرفته‌اند.

ثریانژاد رشد امسال بازار سرمایه را تحت تاثیر اتفاقات مختلفی دانسته و تشریح کرد: افت ارزش پول ملی یا رشد نرخ ارز مهمترین آن است که البته همچنان ادامه دارد. بیش از ۶۰ درصد شرکت‌های بورسی نرخ‌گذاری بر مبنای قیمت دلار یا نرخ جهانی دارند، بنابراین افزایش نرخ دلار نیمایی و رشد فروش محصولات همچنین توسعه برخی پروژه‌ها باعث بازدهی مثبت آنها شده است.

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات، تورم را یکی از مهمترین شاخصه‌های رشد بورس دانست و معتقد است که این پارامتر با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد همچنان عاملی پیشتاز در نوسانات این بازار است.

وی در خصوص تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها گفت: یکی دیگر از علت‌های رشد نرخ سهام جدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها است ، در گذشته شرکت‌هایی که مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت بودند این کار را انجام می‌دادند.

کد خبر 411846

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • رنسانس بازار سرمایه در سال ۹۹

    رنسانس بازار سرمایه در سال ۹۹

    بازار سهام سال ۹۹ را با فراز و فرودهای عدیده ای به پایان رساند. مرداد ماه ۹۹ با شاخص ۲ میلیونی و مجموع سال ۹۹ با ورود نقدینگی ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی سهامداران خُرد به بازار در تاریخ بازار سرمایه به عنوان یک اتفاق مثبت ثبت شد که از آن به عنوان رنسانس بازار سرمایه ایران یاد می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =