۴۸ میلیارد ریال سود برای «گوهران»

 شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید در گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به ۳۰ بهمن ماه امسال خود از محل واگذاری بخشی از سهام هشت شرکت موجود در پرتفوی سرمایه‌گذاری خود همچون ایران ترانسفو، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، آذر آب، تولید قطعات اتومبیل ایران، صنایع خاک چینی ایران، پتروشیمی نوری و سیمان فارس و خوزستان بالغ بر ۴۸ میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.

خلاصه سرمایه‌گذاری‌ها
شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید که سرمایه آن دو هزار میلیارد ریال است (افزایش سرمایه 400 میلیارد ریالی شرکت ثبت نشده است)، در بهمن سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۹۹ هزینه‌ای بالغ بر سه هزار و ۹۵۱ میلیارد ریال جهت سرمایه‌گذاری در سهام ۷۳ شرکت بورسی و غیربورسی فعال در ۳۰ صنعت پرداخت کرده است که صنایعی همچون استخراج کانه‌های فلزی، محصولات کاغذی، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی، واسطه‌گری‌های مالی، رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن، اوراق مشارکت و سپرده‌های بانکی، مخابرات، بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تأمین اجتماعی، مخابرات، بانک‌ها و... از جمله این صنایع هستند.بر این اساس، در ماهی که گذشت، هزینه سرمایه‌گذاری‌های «گوهران» با ۵۷ میلیارد و ۱۱۴ میلیون ریال افزایش، بالغ بر سه هزار و ۹۵۱ میلیارد ریال اعلام شده است.

پرتفوی بورسی
بر اساس اطلاعات موجود، بخشی از سهام ۶۵ شرکت فعال در بازار سرمایه همچون هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مدیریت انرژی امید تابان هور، سنگ آهن گهر زمین، مدیریت سرمایه‌گذاری امید، سنگ آهن گل گهر، هلدینگ غدیر، فولاد مبارکه اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی مبین، ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی جم، سرمایه‌گذاری دارویی تأمین و... پرتفوی بورسی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید را تشکیل می‌دهد که طی ماه گذشته ارزش بازار این سبد با ثبت یک هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال افزایش، بیش از ۱۰ هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال محاسبه می‌شود. همچنین بهای تمام شده پرتفوی بورسی «گوهران» در پایان بهمن ماه امسال مبلغ سه هزار و ۷۳۷ میلیارد ریال اعلام شده است.


پرتفوی غیربورسی
پرتفوی غیربورسی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید در دومین ماه از فصل زمستان همچون ماه قبل از آن شامل بخشی از سهام هشت مجموعه غیربورسی همچون شرکت‌های توسعه فناوری تحلیلگران امید، مولد برق کاسپین منطقه آزاد انزلی، خدمات مسافرتی و گردشگری گشت مهر پیشه، حق تقدم مولد برق کاسپین منطقه آزاد انزلی، توسعه تجارت بین‌المللی زرین پرشیای امید، پترو امید آسیا، سایر شرکت‌های خارج از بورس و سایر اوراق مشارکت خارج از بورس است که بهای تمام شده این سبد مبلغ ۲۱۴ میلیارد و ۷۳ میلیون ریال ثبت 
شده است.

صورت ریز معاملات سهام تحصیل شده
شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید طی ماه گذشته بخشی از سهام پنج شرکت فعال در بازار سرمایه همچون اوراق مشارکت پذیرفته شده در بورس، معدنی و صنعتی چادرملو و مدیریت انرژی امید تابان هور را خریداری کرد و جهت انجام این امر هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۷ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال پرداخت کرده است.

صورت ریز معاملات سهام واگذار شده
همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شد، «گوهران» بخشی از سهام هشت شرکت بورسی همچون ایران ترانسفو، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، آذر آب، تولید قطعات اتومبیل ایران، صنایع خاک چینی ایران، پتروشیمی نوری و سیمان فارس و خوزستان به ارزش ۱۲۸ میلیارد و ۵۸۷ میلیون ریال و بهای تمام شده ۸۰ میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال را از سبد سرمایه‌گذاری خود خارج کرد که ماحصل آن تحقق سود واگذاری به مبلغ ۴۸ میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال اعلام شده است.

درآمد حاصل از سود سهام محقق شده
در پایان شایان ذکر است، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید طی ماه گذشته در مجموع مبلغ هفت میلیون ریال سود سهام محقق شده به دست آورده است که شش میلیون ریال از این مبلغ به تقسیم سود سهام در جریان برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه سهامداران شرکت مرجان کار مربوط می‌شود و حدود یک میلیون ریال آن نیز به واسطه تقسیم سود نقدی در مجمع عمومی عادی سالانه سهامداران شرکت سیمان هرمزگان رقم خورده است. بر این اساس، درآمد سود سهام محقق شده برای «گوهران» از ابتدای سال مالی جاری تا پایان بهمن ماه مبلغ ۵۰ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال
محاسبه می‌شود.

  • شماره 345 هفته نامه اطلاعات بورس -صفحه 11
کد خبر 411816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =