ارزش کاوان آینده، حالا برتر از همیشه

بدیهی است بخشی از بازدهی مناسب، به رونق قابل ملاحظه بازار سرمایه و بازدهی سالانه تقریباً ۲۰۰ درصدی شاخص برمی‌گردد، ولی استراتژی‌های موفق تیم مدیران سرمایه‌گذاری صندوق شرکت سبدگردان آسال، باعث شده است که این صندوق بتواند بازدهی تقریباً ۳۵۰ درصدی را رقم بزند.

به گزارش صدای بورس، رمضانعلی سلمانی‌نژاد، مدیرعامل شرکت سبدگردان آسال ضمن بیان این مطلب گفت: شرکت سبدگردان آسال، از اواخر مردادماه سال جاری، جایگاه خود را در بین برترین صندوق‌های سهامی در مقاطع مختلف تثبیت کرد و از اوایل بهمن‌ماه تا پایان بهمن ماه توانسته در هر ۴ مقطع زمانی ماهانه، سه‌ماهه، شش‌ماهه و یک‌ساله رتبه اول صندوق‌ها را از آن خود کند.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه به دلیل محاسبه روزانه بازدهی‌ها و رقابت حرفه‌ای موجود در بین انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ممکن است در مقاطعی صندوق‌های فعال دیگر نیز به کسب رتبه اول موفق شوند، گفت: آنچه بدیهی است اینکه صندوق ارزش‌کاوان آینده توانسته است جایگاه خود را در بین برترین صندوق‌های بازار سرمایه در خلال چندین ماه گذشته تثبیت کند.

وی ادامه داد: باید به این نکته اشاره کنم که رسالت صندوق‌های سرمایه‌گذاری کاهش ریسک سرمایه‌گذاران و افزایش بازدهی آنهاست و بر این اساس تحلیلگران و تیم مدیران سرمایه‌گذاری صندوق، استراتژی خود را تحلیل‌های بنیادی مبتنی بر اطلاعات منتشره از طریق سامانه کدال و سایر منابع خبری رسمی قرار دادند و خوشبختانه بخش عمده‌ای از پیش‌بینی‌های مبتنی بر تحلیل‌های مذکور، به وقوع پیوستند که منجر به کسب رتبه اول صندوق‌های سهامی از لحاظ بازدهی شد.

رمضانعلی سلمانی‌نژاد در بخشی از سخنان خود به خالص ارزش دارایی‌های کل صندوق هم اشاره کرد و گفت: ۲۹ میلیارد تومان خالص ارزش دارایی‌های کل صندوق بود و از منظر بازدهی در رتبه ۴۳ قرار داشت، درحالی‌که هم اکنون این میزان به ۵۲۹ میلیارد تومان افزایش یافته که این رشد قابل توجه در بازه زمانی اردیبهشت تا بهمن ماه، ناشی از بازدهی چشمگیر صندوق از طریق رشد قابل ملاحظه ارزش سهام موجود در پورتفوی و به دنبال آن تزریق نقدینگی از سوی افراد مختلف بوده است.

ارزش کاوان آینده، حالا برتر از همیشه

مدیرعامل شرکت سبدگردان آسال تصریح کرد: قیمت هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق از ۱۴۲۴۲۹۰۸ ریال به ۴۳۶۲۶۶۰۳ ریال در این بازه زمانی افزایش یافته و تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری (یونیت) با افزایش بیش از ۶ برابری، از ۲۰۲۷۹ واحد به ۱۲۱۲۵۵ واحد رسیده است.

این فعال بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که چشم انداز بازار را در سال آینده چگونه می‌بینید، گفت: برای تحلیل آینده بازار باید به دو نکته توجه کرد؛ یکی وضع محرک‌های بازار (عوامل صعود یا نزول بازار) و دیگری تحلیل دقیق بازارهای موازی. با این نگاه چه از نظر محرک‌های بازار و چه از منظر تحلیل بازارهای موازی (در صورت ثابت ماندن پیش‌فرض‌های تحلیلی امروز)، در چشم‌انداز یکساله انتظار افت شدیدی نداریم و به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنم برای سال آینده بازار سرمایه را از دست ندهند هرچند ممکن است رشد چشمگیری مانند امسال وجود نداشته باشد.

کد خبر 411761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    من که مقداری پول درارزش کاوان گذاشته ام ودرازمدت هم به سود دهی آن نگاه می کنم هرچنددرطی ۶ماه مقداری کسر شده ولی فکرکنم دربازه زمانی مثلا۵سال سود داشته باشد