پیش‌بینی وضعیت بورس؛روند مثبت ادامه دارد

بازار در سال آینده کماکان از وضعیت مناسبی برخوردار است و همچنان مزیت‌ها را داریم

سیاوش وکیلی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید در گفت‌وگو با صدای بورس:

به نظر می‌رسد بازار تا پایان سال در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد و شاخص به شکل حرکت‌های ملایم صعودی خواهد بود ولی همه فعالان بازار باید توجه کنند که برخی از پارامترهای بنیادی بازار در حال تغییر است و فشار نقدینگی شاید گاهی اوقات باعث می‌شود که سهامداران از مولفه‌های بنیادی پیروی نکنند.

این هشدار را همیشه باید به سهامداران داد که به سراغ سهام بنیادی بروند و به خاطر چند درصد سود بالاتر، سرمایه خودشان را به خطر نیندازند.

به سهامداران جدید توصیه می‌شود که با توجه به فضای رشدی بازار حتما از روش‌های غیرمستقیم یعنی صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنند. 

بازار در سال آینده کماکان از وضعیت مناسبی برخوردار است و همچنان مزیت‌ها را داریم و امیدوار هستیم که در محدودیت‌های بین‌المللی گشایشی حاصل شود و اگر این اتفاق بیفتد، وضعیت مناسب‌تر و بهتر هم خواهد شد.

به نظر می‌رسد در پهنه داخلی مولفه منفی و اثرگذار بدی پیش‌بینی نمی‌شود. در پهنه بین‌المللی هم امیدواریم که در سال آینده گشایشی حاصل شود و شاهد پررونق شدن بازار سرمایه باشیم.

ظرفیت‌های بازار سرمایه به تازگی دیده شده و همه باید دست به دست هم بدهیم تا این موجی که به سمت بازار سرمایه آمده، به شکل صحیح و اصولی از این بازار بهره‌مند شود.

درخصوص صنایع پیشرو می‌توان گفت که باید به سمت سهامی رفت که سود پایدار دارند و گذشته و تاریخچه سهام موجود است. کانه‌های فلزی، مواد معدنی و پتروشیمی در ایران در اولویت‌های اساسی قرار دارند و باید توجه شود که حضور در بازار سرمایه و کسب از منافع بازار سرمایه به دید بلندمدت احتیاج دارد.

کد خبر 411749

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =