زنگ قرن به صدا در آمد

امروز چهارشنبه 30 بهمن، جلسه عرضه اولیه شرکت پدیده شیمی قرن (اکتیو) به عنوان پانصد و سی و چهارمین شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادر تهران با حضور هیات مدیره این شرکت و اصحاب رسانه در ساختمان بورس برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، مجید نوروزی معاون امور ناشران و اعضا سازمان بورس در ابتدای این جلسه گفت: از ابتدای سال 98 شاهد عرضه 6 شرکت در بورس اوراق بهادار تهران بوده‌ایم. مجموع سرمایه اسمی این شرکت‌ها حدود 2900 میلیارد تومان بوده و ارزش روز عرضه با توجه به درصد عرضه اولیه که در بورس برای شرکت‌ها 10 درصد در نظر گرفته شده بود، حدود 2000 هزار میلیارد تومان بوده و ارزش کل بازار شرکت‌های عرضه شده از ابتدای سال 98 تاکنون نیز حدود 50000 میلیارد تومان بوده است.

در ادامه سید محمدباقر فاضلیان رئیس هیات مدیره شرکت پدیده شیمی قرن در رابطه با این شرکت گفت: مفتخریم اعلام کنیم با تجربه ده ساله بنده و تجربه 40 ساله شرکت در صنعت شوینده، پس از ده سال توانستیم پرفروش‌ترین برند محصولات شوینده کشور را در این صنعت داشته باشیم و امروز به رتبه قابل قبولی دست یابیم تا بتوانیم بخشی از سهام این شرکت را عرضه کنیم و امیدواریم با عرضه این سهام باعث خیر و برکت باشیم.

در این برنامه، مدیرعامل شرکت پدیده شیمی قرن نیز گفت: در خصوص توسعه بازار، زیرساخت، برنامه اساسی برای توسعه صادرات به عمان و قطر داشتیم و در حال حاضر شناسایی بازارهای تاجیکستان، ترکمنستان و ارمنستان صورت گرفته و برنامه‌ای مدون و پایدار در رابطه با صادرات به این کشورها خواهیم داشت.

سید عبدالرضا مظفری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با برنامه‌های آینده اینطور توضیح داد: طبق عملکرد شرکت در این سال‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قصد داریم برای سال 1400، ده درصد از سهم بازار را از آن خود کنیم و برای تولید محصولات جدید و توسعه شرکت در سال آینده نیز برنامه‌هایی داریم و در حال پایه‌گذاری محصولات جدید و شناسایی نیازهای جامعه هستیم.

این در حالی است که طبق گفته مدیرعامل شرکت پدیده شیمی قرن، در حال حاضر شرکت پدیده شیمی قرن (اکتیو) توانسته 8 درصد از سهم بازار را از آن خود کند و در انتها باید گفت این شرکت در سال 95 سود عملیاتی به میزان 69 میلیارد تومان داشته که این روند رو به رشد تا سال 98 ادامه‌دار بوده است. "قرن" از ابتدای سال 98 تاکنون به سود عملیاتی 292 میلیارد تومانی رسیده است.

گفتنی است، تعداد 100 میلیون سهم شرکت پدیده شیمی قرن معادل 10 درصد سهام این شرکت، با نماد معاملاتی "قرن" در بورس اوراق بهادار عرضه شد.

کد خبر 411703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =