آبروداری آی‌تی محورها با روی سرخ

پرسشی این روزها در بازار سرمایه مطرح است، اینکه با توجه به رشد شتابان بازار سرمایه، وضعیت فعلی زیرساخت شرکت مدیریت فناوری و شرکت‌های ارائه دهنده فناوری اطلاعات پاسخگویی حجم بالای معاملات خواهدبود؟ به این پرسش نمی‌توان جواب واحدی داد و به پارامترهای متعددی بستگی دارد. تا این لحظه شرکت‌های OMS و آی تی بازارسرمایه به رغم رشد قابل‌ملاحظه حجم و ارزش معاملات در بازار سرمایه پاسخگو بوده‌اند و مشکلی پیش نیامده است. ضمن آنکه اختلالات موردی به معنای عدم کشش زیرساخت‌ها نیست؛ نرم افزارها محدودیت‌هایی دارند که ممکن است پیش بیاید که گاه این محدودیت‌ها با روزهای اوج بازار همزمان شده است. درباره توسعه زیرساخت‌های معاملاتی و تکنولوژی؛ زیرساخت مناسبی فراهم شده که به‌صورت منعطف پاسخگوی نیازهای فزاینده بازار است. 

در شرکت‌های خصوصی آی تی محور تلاش بر این است خود را همگام با توسعه بازار وفق داده و با بهینه کردن زیرساخت‌ها و سیستم‌ها پاسخگوی این روند صعودی باشند.  اما واقعیت این بوده که رشد خدمات فناوری اطلاعات در بازار سرمایه متضمن پشتیبانی‌های فوق العاده‌ای است که هزینه‌های بالایی دارد. به نظر شرکت‌های آی تی محور در حال سرخ کردن صورت با سیلی آبروداری‌ هستند. مهم‌ترین آسیب‌شناسی موضوع این‌ است که شرکت‌های فناوری اطلاعات هرچند با تمام قدرت در حال پشتیبانی بازار هستند، اما هزینه‌های بالای فناوری اطلاعات بسیار نجومی است.  بنابراین پاسخ به پرسش‌های امروز بازار مثبت است و تمامی زیرساخت‌ها پاسخگو هستند، اما اگر توجه حمایتی از سوی کارگزاری‌ها و نهاد ناظر از این شرکت‌ها نشود برای آینده باید نگران بود. البته حفظ اعتبار معاملات و تکنولوژی‌های معاملاتی با تمام قدرت ادامه دارد حتی در زمینه هسته معاملات هم شرکت مدیریت فناوری اطلاعات تمام تلاش خود را دارد تا با وجود تحریم‌‌ها و نبود به روزرسانی‌های مناسب نرم افزارها کار به بهترین شکل انجام شود. اما اینکه بخواهیم خدمات و سرویس‌های باکیفیت داشته باشیم مستلزم حمایت و کمک به شرکت‌های خدمات اطلاعات است. 

  • شماره 342 هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه 15
کد خبر 411597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =