۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
فرار بورس‌کالا از پذیرش سیمان

سیمان آبیک در ۱۴ بهمن ماه سال جاری برنامه‌ای را برای بازدید خبرنگاران از این کارخانه ترتیب داد تا اصحاب رسانه بتوانند با این کارخانه و مدیران این شرکت بیشتر آشنا شوند. در ادامه این بازدید، نشست خبری مدیران ارشد این شرکت با اصحاب رسانه انجام شد و علی اصغر گرشاسبی،‌ مدیرعامل سیمان آبیک درباره برنامه‌های شرکت و چالش‌های این صنعت صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار صدای بورس، علی اصغر گرشاسبی، مدیرعامل سیمان آبیک در  نشست خبری با خبرنگاران در بازدید از این کارخانه با اشاره به قدمت ٥٠ ساله صنعت سیمان آبیک گفت: این واحد صنعتی در سال ٤٨ با یک خط تولید ٣٥٠٠ تنی آغاز به کار کرد. وی در ادامه افزود: در سال ٨٨ ظرفیت اسمی کارخانه با خط ٢ جدید ٨٠٠٠ تن بوده که در حال حاضر به ۱۶۵۰۰ تن در روز افزایش یافته است.

مدیرعامل سیمان آبیک اظهار کرد: در سال ٩٨ با حرکت در راستای رونق تولید، در ٩ ماهه ابتدایی سال رشد ٣٨ درصدی را تجربه کردیم و میزان صادرات ٢/٥ برابر رشد داشت. در حال حاضر عمده صادرات کلینکر از بندر شهید رجایی به شرق آسیا، آفریقا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت می‌گیرد.

وی در خصوص صادرات سیمان عنوان کرد: صادرات سیمان به روسیه از آذرماه آغاز شده که میزان ١٥ هزار تن تحویل سیمان به این کشور محقق شده است.

خبر خوش گرشاسبی به سهامداران این بود که عملکرد ١٠ماهه سود خالص، رشدی ١٠ برابری داشته تا متناسب با سرمایه‌گذاری با یک تقسیم سود، خبر خوبی به سهامداران ارائه شود. وی افزود: با توجه به همه مشکلات این صنعت و از جمله هزینه‌های حمل‌ونقل بالا، قیمت‌گذاری دستوری برای این کالای صنعتی مطابق ارزش واقعی آن نیست ولی با تلاش و پشتکار متخصصان ایرانی و توسعه و برنامه‌ریزی منسجم، کمبودی در سیمان که یکی از مواد استراتژیک برای اجرای زیرساخت‌های هر کشوری است، نداریم.

مدیرعامل سیمان آبیک مشکلات این مجموعه را قیمت پایین‌تر از ارزش واقعی این کالای صنعتی، مشکلات صادراتی و هزینه‌های حمل‌ونقل، عدم استفاده از ٢۵ درصد ظرفیت این صنعت و... دانست و گفت: کاهش سرمایه‌گذاری در صنعت سیمان به دلیل کاهش سود به دلیل نادرستی قیمت‌گذاری سیمان ایجاد شده است. وی در آخر از عدم عرضه سیمان در بورس کالا گلایه کرد و گفت: برخلاف تقاضای مکرر از آنها، اهمیتی به تقاضای ما داده نشد. همچنین گرشاسبی از اصحاب رسانه خواست که این مورد را از طریق بورس کالا پیگیری کنند تا بتوانند به نتایج قانع کننده برسند.

کد خبر 411554

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =