۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
فرصت اقیانوس آبی

علمای بازاریابی، بازارهایی با رقابت سنگین را به اقیانوس قرمز تشبیه می‌کنند. جایی که سازمان‌ها و شرکت‌ها برای حفظ و یا جذب مشتری به نبردی خونین با یکدیگر می‌پردازند. یکی از نتایج این نبرد خونین، افزایش سرسام‌آور هزینه کمپین‌های تبلیغاتی است. درست در نقطه مقابل، اقیانوس آبی قرار دارد. آرام و بدون رقیب. جایی که استراتژی بازاریابی بجای تمرکز بر مشتری فعلی رقبا، بر غیرمشتری متمرکز است.

استراتژی اقیانوس آبی به دنبال راه‌هایی برای افزایش تقاضا نیست؛ بلکه  درصدد است تا تقاضا را ایجاد و آن را هدایت کند. در حالی‌که از طرفی حجم نقدینگی حال حاضر کشور از مرز 2 میلیون میلیارد تومان عبور کرده، عموم مردم نگران حفظ ارزش دارایی خود بوده و عمدتا راه مناسب و غیرسوداگرانه‌ای  برای این منظور نمی‌یابند و از طرف دیگر بخش‌های مختلف و مولد اقتصاد نیازمند تأمین‌مالی هستند، استفاده از استراتژی اقیانوس آبی برای جذب و هدایت منابع به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند بسیار اثربخش باشد. تبدیل غیر مشتری به مشتری در این حوزه نیازمند آموزش و اعتماد سازی است. تشکیل کنسرسیومی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال و خوش‌نام کشور بمنظور مدیریت تولید محتوای آموزشی فراگیر می‌تواند گام نخست اجرای این استراتژی باشد.

  • امیرحسین باغ پنبه-مدیر بازاریابی تأمین سرمایه سپهر

  • شماره 340 هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه 16

کد خبر 411531

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =