استراتژی اقیانوس آبی به دنبال راههایی برای افزایش تقاضا نیست؛ بلکه درصدد است تا تقاضا را ایجاد و آن را هدایت کند. در حالیکه از طرفی حجم نقدینگی حال حاضر کشور از مرز 2 میلیون میلیارد تومان عبور کرده، عموم مردم نگران حفظ ارزش دارایی خود بوده و عمدتا راه مناسب و غیرسوداگرانهای برای این منظور نمییابند و از طرف دیگر بخشهای مختلف و مولد اقتصاد نیازمند تأمینمالی هستند، استفاده از استراتژی اقیانوس آبی برای جذب و هدایت منابع به سمت صندوقهای سرمایهگذاری میتواند بسیار اثربخش باشد. تبدیل غیر مشتری به مشتری در این حوزه نیازمند آموزش و اعتماد سازی است. تشکیل کنسرسیومی از صندوقهای سرمایهگذاری فعال و خوشنام کشور بمنظور مدیریت تولید محتوای آموزشی فراگیر میتواند گام نخست اجرای این استراتژی باشد.
-
امیرحسین باغ پنبه-مدیر بازاریابی تأمین سرمایه سپهر
-
شماره 340 هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه 16
نظر شما