پتروشیمی تندگویان تا پایان سال بورسی می شود

مدیر عامل پتروشیمی تندگویان با بیان این موضوع که مجموعه از زیان انباشته خارج شده و به سودآوری رسیده است، از ورود این پتروشیمی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار صدای بورس، سید رضا قاسمی شهری مدیر عامل پتروشیمی شهید تندگویان در جمع خبرنگاران اعزامی به ماهشهر از برنامه این پتروشیمی برای ورود به فرابورس خبر داد و گفت: مدارک و مستندات لازم به سازمان بورس ارایه شده اما برخی مراحل باقی مانده است که پیش بینی می کنیم در برنامه ای سه ماهه تا پایان سال 5 درصد از سهام پتروشیمی را در فرابورس عرضه کنیم. هلدینگ خلیج فارس با داشتن 75 درصد از سهام پتروشیمی تندگویان، سهامدار عمده این مجموعه به حساب می آید. 
این مقام مسئول با اشاره به این نکته که تحریم ها تاثیری در میزان تولیدات این پتروشیمی نداشته است، ادامه داد: تحریم ها باعث شده تا بتوانیم از توانایی و پتانسیل های موجود در داخل کشور استفاده کنیم و نیازمند کشورهای خارجی نباشیم. نمونه این موضوع هم ساخت دو دستگاه سانتریفیوژ توسط تعدادی از جوانان ایرانی در اهواز است که حدود 8 ماه می شود در مدار تولید قرار گرفته اند. این دستگاه ها نقشی حیاتی در فرایند تولیدات پتروشیمی تندگویان دارند و از جمله پیچیده ترین دستگاه های موجود به شمار می روند به صورتی که در 10 ماهه سال جاری توانستیم 440 هزار تن محصول PTA و حدود 500 هزار تن PET تولید کنیم و همچنین بزرگترین تولید کننده PTA در خاورمیانه باشیم. همچنین تحریم ها در تامین قطعات نیز تاثیری نداشته به صورتی که به جرات می توان گفت بخش عمده ای از دستگاه ها و تجهیزات در داخل کشور قابل تعمیر و ساخت است و هیچ گونه نگرانی از این بابت نداریم.
قاسمی شهری ضمن تاکید بر این نکته که در زمینه خوراک تمام موارد لازم از مجتمع های همجوار تهیه می شود، در مورد صادرات نیز افزود: با توجه به اینکه حدود 2 سال در چرخه صادرات قرار نداشتیم اما وضعیت خوبی در این زمینه داشتیم به صورتی که در حال حاضر با جهشی قدرتمند ظرف مدت کوتاهی توانستیم به جایگاه قبلی خود بازگردیم.
مدیرعامل پتروشیمی تندگویان در پایان به برنامه های توسعه ای این پتروشیمی اشاره کرد و گفت: یک واحد SSP در مرحله انعقاد قرارداد است که در رویکرد جدید صنعت پتروشیمی کشور موسوم به جهش دوم تعریف شده و پیش بینی می شود در ابتدای سال 1400 راه اندازی شود.

کد خبر 411486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =