۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
افزایش سرمایه پیش‌روی مرقام

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران ارقام که صبح روز 29 دی ماه برگزار شد، سهامداران این شرکت با توجه به زیان انباشته به عدم تقسیم سود نقدی رای دادند. همچنین روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی و شرکت حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان بازرس اصلی و موسسه حسابرسی فاطر به عنوان حسابرس علی البدل انتخاب شد.

به گزارش صدای بورس، در این مجمع کوروش منتظری مدیرعامل مرقام به ارائه گزارش فعالیت هیئت مدیره پرداخت و گفت: شرکت ایران ارقام، پیشرو در ارائه راهکارهای فنآوری اطلاعات با تمرکز بر حوزه تراکنش‌های مالی و پرداخت به عنوان انتخاب برتر مشتریان و جزو سه شرکت برتر صنعت در ایران تا سال 1400 خواهد بود. در حوزه پشتیبانی نیز شرکت ایران ارقام در سال مالی 98 - 97 از نظر میانگین محصول تحت پوشش در سال مالی نسبت به سال گذشته مالی دارای رشد بود و به این ترتیب در حال حاضر یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های پشتیبانی کشور را دارا است.

وی با اشاره به این نکته که شرکت‌های فعال در فضای کسب و کار لاجرم با ریسک‌های متعدد و مهمی روبه‌رو هستند، ادامه داد: این ریسک‌ها بر کلیه فعالیت‌های شرکت و در نهایت بر سود و زیان شرکت تأثیر گذارند. مدیریت ریسک یکی از بخش‌های محوری مدیریت استراتژیک هر سازمان به شمار می‌رود و سازمان‌ها می‌توانند از طریق فرآیندهای مدیریت ریسک، به شکلی روشمند، ریسک‌های مرتبط با فعالیت‌هایشان را شناسایی کنند. بنابراین مدیریت ریسک به صورت عمده دو هدف شناسایی و کاهش سطح ریسک‌هایی که ممکن است بر موفقیت سازمان تأثیر منفی داشته باشد و بهره‌برداری از امکانات و فرصت‌هایی که در این موفقیت‌ها مؤثر هستند را دنبال می‌کند.

در حاشیه برگزاری این مجمع خبرنگار صدای بورس با جواد فراهانی معاونت مالی و اداری مرقام به گفت‌وگو پرداخت.

 این مقام مسئول با بیان این نکته که مرقام برنامه‌ای برای صادرات ندارد، گفت: مرقام در نظر دارد تا برای نرم افزارهای بانکی فعالیت‌هایی در آینده انجام دهد. با توجه به این نکته که محصولات مرقام وارداتی بوده و نوسانات نرخ ارز و تحریم‌ها می‌تواند بر روی شرکت تاثیرگذار باشد، ادامه داد: عمده واردات محصولات از کشور چین انجام می‌شود که برای دور شدن از ریسک‌ها، تمهیداتی مانند انعقاد قرارداد با تامین‌کنندگان ایرانی که واردات را انجام دهند، دیده شده است. همچنین تمام ریسک‌های ناشی از نوسان قیمت ارز در صورت‌های مالی پیش‌بینی شده است، بنابراین تغییری شرکت را تهدید نمی‌کند و اگر اتفاقاتی هم رخ دهد مجموعه به سراغ برنامه‌های پیش‌بینی شده دوم خود که استفاده از تامین‌کنندگان داخلی است، می‌رود.

فراهانی در خصوص برنامه شرکت برای خروج از زیان نیز گفت: مهمترین برنامه شرکت برای پوشش زیان ورود به صندوق‌های فروشگاهی است که با توجه به حجم اعلام شده، عدد جذابی نصیب مرقام خواهد شد و شرکت را از زیان خارج خواهد کرد. همچنین برای تامین نقدینگی پروژه‌های در دست اقدام علاوه بر ورود به صندوق‌های فروشگاهی، هر پروژه دیگری در قالب نوسازی بر روی مبلغ پیش دریافتی که از سمت بانک‌ها وسایر ارگان‌ها دریافت می‌شود، حساب شده که در این راه سهامداران عمده نیز باید با شرکت همراهی کنند.

معاونت مالی و اداری مرقام از افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر داد و گفت: همانطور که در مجمع اعلام شد، افزایش سرمایه شرکت تا پایان سال حداقل 400 درصد خواهد بود.

کد خبر 411368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =