تامین مالی ۲۰ هزار میلیارد ریالی شرکت پتروشیمی تابان

سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره شرکت پتروشیمی تابان فردا (سهامی خاص) را به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال صادر کرد.

به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، دارایی مبنای انتشار این اوراق تعداد ۳,۴۸۶,۱۴۲,۵۸۴ سهم شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با قیمت هر سهم ۵,۷۳۷ ریال است که توسط شرکت واسط مالی دی(با مسئولیت محدود) از شرکت پتروشیمی تابان فردا خریداری شده و سپس بصورت اجاره به شرط تملیک به این بانی واگذار می شود.

این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۸ درصد است که این اجاره بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می شود. ناشر این اوراق شرکت واسط مالی دی(با مسئولیت محدود) بوده و عرضه آن در صورت اخذ مجوز انتشار از سازمان بورس و اوراق بهادار از طریق شرکت فرابورس ایران صورت خواهد گرفت.

ضمانت مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال از اصل این اوراق از طریق توثیق بخشی از سهام تحت تملک بانی در شرک صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت پتروشیمی مارون و شرکت نفت بهران صورت می پذیرد و ضامن مبلغ باقیمانده اصل اوراق و کل سود آن شرکت سرمایه گذاری اهداف است . همچنین، بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق بر عهده شرکت تامین سرمایه تمدن، شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان و شرکت تامین سرمایه سپهر است.

کد خبر 411360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =