سامانه جامع روابط کار راه اندازی شد

سامانه جامع روابط کار به منظور ثبت الکترونیکی شکایات و دادرسی کارگران و کارفرمایان از ۲۹ دی ماه آغاز به کار کرد.

به گزارش صدای بورس، مقدمات راه اندازی سامانه جامع روابط کار از سال ۹۶ در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت. در این سامانه قرار است به طور تقریبی تمامی امور مربوط به گروه کارگری و کارفرمایی کشور به صورت الکترونیکی ارائه شود. مهمترین این امور، مربوط به طرح شکایت کارگران از تخلفات برخی کارفرمایان در حوزه‌های مختلف از جمله حقوق و دستمزد، عیدی و سنوات است.

بر اساس این گزارش، در این سامانه حدود ۴۸ حوزه مرتبط با جامعه کارگری و کارفرمایی که در حال حاضر به صورت حضوری ارائه می‌شود، الکترونیکی شد. همچنین ذیل سامانه مذکور، زیرسامانه‌های مختلف مختص هر حوزه خاص طراحی شده که از جمله آن‌ها می‌توان به زیرسامانه‌های ثبت شکایت و دادرسی، ثبت قراردادهای نیروی کار، بازرسی کار، بیمه بیکاری و شناسایی بنگاه‌های مشکل دار اشاره کرد.

فرایند ثبت نام برای ورود به سامانه جامع روابط کار

بنا بر این گزارش، تمامی کارگران و کارفرمایان برای استفاده از این سامانه، باید سه اقدام را انجام دهند. مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان استان، ثبت اطلاعات در دفاتر پیشخوان دولت با پرداخت ۵ هزار تومان هزینه برای کارگران و ۶ هزار تومان برای کارفرمایان، دریافت رمز عبور سامانه و مراجعه به سایت prkar.mcls.gov.ir و ثبت شکایت.

کد خبر 411309

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =