قیمت نفت نزولی شد

نگرانی درباره اشباع بازار نفت به دلیل افزایش تولید آمریکا موجب شد تا قیمت این کالا با افت مواجه شود.

به گزارش صدای بورس به نقل از خبرگزاری رویترز، افت قیمت نفت خام در حالی رخ می‌دهد که امروز قرار است فاز دوم توافق تجاری بین چین و آمریکا در واشنگتن به امضا برسد. در صورت رفع تنش‌ها بین دو مصرف‌کننده بزرگ انرژی جهان، احتمال افزایش تقاضا برای نفت بیشتر می‌شود. در صورت پایبندی تولیدکنندگان اوپک پلاس به کاهش تولید، این اتفاق به معنای آغاز روند صعودی قیمت نفت خام خواهد بود.

در همین حال، استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته بود: با وجود اینکه قرار است توافق تجاری جدیدی با چین امضا کنیم، تعرفه‌های اعمال شده بر واردات کالاهای چینی پابرجا خواهند ماند.

دولت چین موافقت کرده که برای کاهش مازاد تراز تجاری خود با آمریکا، طی دو سال آینده میلیاردها دلار کالای آمریکایی وارد کند که این به معنای کاهش میزان تولید و صادرات، همچنین کاهش تقاضای انرژی چین خواهد بود. تاثیر مستقیم این اتفاق بر کاهش قیمت نفت خام خواهد بود چرا که میزان تقاضای چین یکی از مهمترین عوامل تعیین قیمت نفت خام به شمار می‌رود.

به گزارش رویترز، در معاملات امروز قیمت نفت خام برنت دریای شمال به ۶۴ دلار و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت به ۵۸ دلار در هر بشکه کاهش یافت. همچنین طبق آخرین آمار منتشر شده، میانگین قیمت هر بشکه سبد نفت اوپک معادل ۶۶ دلار بوده است.

کد خبر 411255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =