رشد افزایش سرمایه‌ها در ۹ ماهه سال جاری

رقم مجوزهای افزایش سرمایه در دوره ۹ ماهه منتهی به آذرماه امسال، رشد ۴۸ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش صدای بورس به نقل از سنا، علی بیک زاده مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گویی با پایگاه خبری بازار سرمایه بیان داشت: مبلغ مجوزهای افزایش سرمایه صادر شده در مدیریت بازار اولیه سازمان بورس برای دوره ۹ ماهه منتهی به آذر۹۸ نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۴۸ درصدی داشته است.

وی افزود: این رقم در ۹ ماه ابتدایی سال پیش، ۱۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که در مدت مشابه امسال به ۲۳۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

بیک زاده در این خصوص تصریح کرد: به این ترتیب، مدیریت نظارت بر بازار اولیه در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوطه، طی ۹ ماهه ابتدای سال۹۸ نسبت به بررسی درخواست افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام و مجوز انجام افزایش سرمایه ۸۳ شرکت را صادر کرده است.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص اظهار داشت: مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکتهای سهامی عام جهت انجام افزایش سرمایه طی ۹ ماهه ابتدای سال ۹۸ معادل ۲۳۵ میلیون و ۳۳۶ هزا رو ۲۵۳ ریال بوده است که بر اساس مجوزهای صادره، ۶۱ درصد افزایش سرمایه ها از محل سود انباشته،۱۸ درصد از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مابقی از اندوخته ها تأمین شده اند.

وی با ارائه جدولی (پیوست) به پایگاه خبری بازار سرمایه در این خصوص اعلام داشت: ۸۳ شرکت در ۹ ماهه ابتدایی سال، افزایش سرمایه خود را نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رساندند که ۴۱ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۱۸۱ریال آن از بابت مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ، ۱۴۳ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۹۳۸ ریال از بابت سود انباشته و ۴۹ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۱۴۳ ریال بابت اندوخته ها به ثبت رسیده است.

کد خبر 411254

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =