۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
افت بازار محدود شد

پس از سقوط شدید بازار در روز شنبه، شاخص کل بورس در دومین روز از معاملات هفتگی با افت محدودتری مواجه شد. این در حالی است که در ساعات ابتدایی معاملات، شاخص حدود ۵ هزار واحد افت را تجربه کرده بود. برخی کارشناسان چنین افتی را نوعی اصلاح بازار می‌دانند و معتقدند بازار سهام طی روزهای آینده روند صعودی خود را پی خواهد گرفت. در معاملات امروز بورس، شاخص کل بورس تهران بیش از ۱۵۰۰ واحد کاهش پیدا کرد.

به گزارش صدای بورس به نقل از آمارهای بورس تهران، در معاملات یک‌شنبه ۱۵ دی شاخص کل بورس تهران با یک هزار و ۵۱۸.۵۲ واحد افت (معادل ۰.۴۱ درصد) به سطح ۳۶۵ هزار و ۸۱۵.۵ واحد کاهش یافت. شاخص کل هم‌وزن به میزان ۳ هزار و ۵۳۸.۰۸ واحد (معادل ۳.۰۳ درصد) کاهش یافت و به سطح ۱۱۳ هزار و ۱۵۱.۹ واحد رسید. از سویی شاخص قیمت وزنی-ارزشی ۴۰۶.۳۱ واحد (معادل ۰.۴۱ درصد) افت کرد و به رقم ۹۷ هزار و ۸۷۷.۷ واحد دست یافت. همچنین شاخص بازار اول به میزان ۴۹۱.۴۵ واحد (معادل ۰.۱۹ درصد) کاهش یافت و به سطح ۲۶۱ هزار و ۹۳۰.۵ واحد رسید. شاخص بازار دوم نیز ۵ هزار و ۸۳۵.۵۷ واحد (معادل ۰.۷۶ درصد) کاهش را تجربه کرد و به رقم ۷۶۱ هزار و ۶۸۱.۴ واحد دست یافت. همچنین شاخص صنعت با ۱۸۴.۰۲ واحد افت (معادل ۰.۰۶ درصد) به سطح ۳۳۰ هزار و ۳۵۷.۰ واحد رسید.

در معاملات امروز، ۶ میلیارد و ۱۶۴ میلیون سهم به ارزش ۳۲ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۱۲۱ میلیون ریال در ۴۷۸ هزار و ۸۵۴ نوبت معامله شدند و ارزش بازار به ۱۳ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال رسید.

در معاملات امروز یک‌شنبه، سهام نمادهای همراه، وبیمه، فولاژ، غنوش، سنیر، سشمال و کبافق بیشترین افزایش قیمت و نمادهای دکوثر، بترانس، غگرجی، کسرام، کفپارس، غگل و ورنا بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

کد خبر 411109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =