گروه راهبری مانیوایز شامل بانک مرکزی، نهاد بازار سرمایه، انجمن بانکداری، انجمن بیمهگران، اتحادیه بازنشستگی و مؤسسه ملی اطلاعات مالی خانواده (نیبود) است. وزارت آموزش و امور اجتماعی، اداره حمایت از مصرفکنندگان، انجمن مشاوران مالی و دانشگاه تیلبورگ، اعضای هیأت اجرایی مانیوایز هستند. مانیوایز شامل 40 عضو از بخش مالی، اداره آمار، سازمانهای حمایت از مصرفکننده و سایر بخشهای علمی است. مرور مجموعه اقدامات اجرایی این کارگروهها در راستای استراتژی مانیوایز مد نظر قرار میگیرد.
* ارائه ابزارهای تدریس در پایگاه اینترنتی: معلمها و مربیان برای تدریس مفاهیم مالی به ابزارهایی جهت تدریس نیاز دارند که مانیوایز، این ابزارها را در دسترس آنها قرار میدهد.
* برگزاری روز ملی بازنشستگی: این برنامه به مدت سه روز و با مشارکت 250 سازمان برگزار میشود. هدف این رویداد، افزایش آگاهی کارفرمایان، کارمندان و بنگاههای کوچک و متوسط از مسائل مربوط به بازنشستگی است.
* برگزاری هفته ملی پول: مخاطبین هفته ملی پول، کودکان دبستانی و والدین آنها هستند. در این هفته صدها سازمان با همکاری یکدیگر، کلاسهای آموزشی با موضوع شایستگیهای پایهای مالی برگزار میکنند.
* فعالیت در شبکههای اجتماعی: مانیوایز در شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و یوتویوب حساب کاربری دارد. این اقدام برای دسترسی بهتر جوانان به برنامههای مانیوایز صورت گرفته است.
* برنامه برخط What does it mean for me: این برنامه تأثیر اقدامات دولت بر وضعیت شخصی مردم را برایشان شرح میدهد. استفادهکنندگان با تکمیل کاربرگ مخصوصی از اطلاعاتی که دانستن آنها برایشان مهم است، آگاهی پیدا میکنند.
- محمدرضا سیمیاری- کارشناس آکادمی هوش مالی
- شماره 337 هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه 16
نظر شما