امضای قرارداد تجاری جدید

چین می‌گوید، برای برگزاری مراسم امضای قرارداد تجاری جدید از نزدیک با آمریکا در تماس است.

به گزارش صدای بورس به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آن که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، او و زی جین‌پینگ رئیس جمهور چین طی مراسمی فاز نخست قرارداد تجاری دو کشور را امضا خواهند کرد، کارشناسان ابراز امیدواری کردند که این قرارداد جدید به رونق اقتصاد جهان کمک کند. در همین راستا، مقام‌های پکن گفتند که برای برگزاری این مراسم، از نزدیک با مقام‌های آمریکایی در تماس هستند.

گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین این خبر را در اختیار رسانه‌ها قرار داد اما زمان دقیقی برای آن اعلام نکرد.

رویترز در خبر دیگری اعلام کرد، آمارها نشان می‌دهند که با ترخیص سویا وارداتی بر اساس تعرفه صفر درصد از گمرک، آشکار شد که طی ماه نوامبر میزان خرید سویا چین از آمریکا نسبت به دوره مشابه سال قبل با افزایش شدیدی روبه‌رو بوده است.

این گزارش می‌افزاید: پس از آن که پکن معافیت‌هایی را برای واردکنندگان این کشور در نظر گرفت، میزان واردات سویا از آمریکا طی ماه نوامبر به ۲.۵۶ میلیون تن رسید. این رقم در ماه اکتبر معادل ۱.۱۴ میلیون تن و در نوامبر سال گذشته صفر بوده است.

در جریان جنگ تجاری چین و آمریکا، پکن به تلافی اقدامات واشنگتن، تعرفه‌های سنگینی بر مجموعه‌ای از کالاهای آمریکایی (از جمله سویا) وضع کرده بود. حال کارشناسان امیدوارند که با امضای قرارداد تجاری جدید بین دو کشور، این جنگ تجاری که زیان شدیدی به اقتصاد جهان وارد کرده است، پایان یابد.

کد خبر 410935

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =