برگزاری نشست تخصصی مدیریت ثروت مبتنی بر معاملات الگوریتمی

نشست تخصصی مدیریت ثروت مبتنی بر معاملات الگوریتمی و هوش مصنوعی با حضور مدیران ارشد بورسی و بانکی و به میزبانی شرکت گروه مالی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.شرکت کنندگان در این نشست ابعاد مختلف معاملات الگوریتمی، مزایا و کاربردهای آن را بررسی کردند.

به گزارش صدای بورس نشست تخصصی مدیریت ثروت مبتنی بر معاملات الگوریتمی و هوش مصنوعی با حضور مدیران ارشد بورسی و بانکی و به میزبانی شرکت گروه مالی دانشگاه صنعتی امیرکبیر  در محل این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار  با اشاره به چگونگی صنعتی سازی معاملات  گفت: موضوع معاملات الگوریتمی از جمله مباحث  جدیدی است که سازمان بورس و اوراق بهادار در این راستا برنامه هایی را برگزار کرده است. معاملات الگوریتم به چگونگی معاملات و صنعتی سازی معاملات می‌پردازد. برای بهره‌گیری از هوش مصنوعی و مدیریت ثروت مبتنی بر معاملات الگوریتمی باید سیاست گذاری لازم انجام شده و بستر مورد نیاز آن ایجاد شود. 
خدابخش در ادامه تصریح کرد: این معاملات ابتدا سهم ها را آنالیز کرده و فاکتورهای بنیادی و تکنیکال را بررسی می نماید. سپس با توجه به آنالیز دیتاهای صورت گرفته سهم مناسب را انتخاب و سپس معاملات را انجام می دهد. بازار سرمایه هم از دیگر بازارها جدا نیست و  مانند سایر بازارها از رشد فناوری اطلاعات متاثر است. از جمله مزایای این روش معاملات می توان به سرعت و دقت عمل بالای آن اشاره کرد. به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه به دنبال این هستیم که این گونه معاملات توسعه پیدا کنند. 
خدابخش  با تاکید بر این موضوع که بحث اصولی و دو جانبه است افزود: هم اکنون سازمان بورس به دنبال گسترش و توسعه معاملات الگوریتمی بوده و از ایده ها استقبال می کند.

 در  ادامه نشست مدیریت ثروت مبتنی بر الگوریتم هوش مصنوعی  اکبر اصفهانی پور رئیس دانشکده صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص اهداف برگزاری این نشست گفت: هدف از برگزاری این برنامه مدیریت ثروت است اگر افراد تمایل داشته باشند در بازارهای سرمایه، پول و  سایر بازارها سرمایه‌گذاری کنند این اقدام را به شکل معمول و سنتی  آن که  همواره به صورت  دستی بوده انجام می‌دهند،  در روش سنتی سرمایه گذاران  تعیین می‌کردند که کجا سرمایه گذاری کنند چه میزان سرمایه‌گذاری سفارشی را ثبت کنند و پس از آن سیستم‌های آنلاین سفارش دهی به روی کار آمد.

 وی در ادامه گفت:موضوع قابل توجه  این الگوریتم ها این است که به جای آن که افراد خودشان بخواهند این تصمیم سخت را بگیرند که کجا سرمایه گذاری کنند و چه میزان سرمایه‌گذاری انجام دهند  برنامه های کامپیوتری بآنها کمک می کند یا به عبارت دیگر می توان گفت الگوریتم هایی هستند که به جای آدم‌ها فکر می‌کنند و از طریق این الگوریتم‌ها می‌توان سرمایه گذاری را از روش های هوشمند انجام داد.
او در ادامه بیان کرد:موضوع  مدیریت ثروت با استفاده از معاملات الگوریتمی در حقیقت استفاده از تکنولوژی اطلاعات به منظور انجام معاملات است که از این موضوع   استقبال خوبی  توسط  دانشجویان در این حوزه به عمل آمده و این افراد  با استفاده از زبان های برنامه ریزی قصد دارند استراتژی‌های خود را طراحی و پیاده سازی کنند. کارگاه امروز  قابلیت بالایی برای ارائه اطلاعات کلی در این زمینه به شرکت کننده ها دارد تا علاوه بر شناخت کلی از این معاملات به سوی طراحی و اجرای آن پیش بروند.

سید امید موسوی،‌ مدیرعامل شرکت توسعه فناوری تحلیلگر امید در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با صدای بورس اعلام کرد:هدف، تولید ابزارهایی است که به رصد راحت‌تر بازار، انتخاب آسان‌تر سهام، اجرای بهتر معاملات و کنترل ریسک کمک کند.با معاملات الگوریتمی می‌توان درصد مشخصی از پول را در بازار سرمایه‌گذاری کرد که افراد هم از سود بازار جا نمانند و هم پولشان با شرایط اختصاصی آنها سرمایه‌گذاری می‌شود؛ چرا که با برنامه معاملات الگوریتمی، برای هر شخص براساس ریسک‌پذیری و ویژگی‌های آن فرد سرمایه‌گذاری می‌شود. ضمن اینکه یادگیری هم انجام می‌شود.
مهمترین کاربرد معاملات الگوریتمی و هوش مصنوعی این است که کسانی که به هیچ وجه درگیر بورس نیستند و اطلاعات و وقت کافی برای سرمایه‌گذاری در بازار ندارند و علاقه‌ای هم به سپردن پول خود به شخص دیگری برای سرمایه‌گذاری و سبدگردانی ندارند، به راحتی می‌توانند در حساب خود پولشان را در اختیار یک الگوریتم و هوش مصنوعی بگذارند و از مزایایی چون حفظ پول در برابر تورم، سرمایه‌گذاری مولد، شرعی بودن سرمایه‌گذاری،‌ کمک به چرخه اقتصادی، کسب سود، نیاز نداشتن به دانش و تخصص استفاده کنند.با این تکنولوژی، سرمایه‌گذاری به صورت اختصاصی برای یک فرد با توجه به ویژگی‌ها و ریسک‌پذیری او انجام می‌شود. یک تکنولوژی مدیریت دارایی فرد را انجام می‌دهد.
در همین راستا نرم‌افزار «گنجه» را طراحی کردیم که در حال حاضر در بازار استفاده می‌شود. این اولین بار در ایران است که یک الگوریتم به صورت کاملا اتوماتیک از طرف یک شخص معامله می‌کند. سود حاصل شده از این طریق در یک سال گذشته قابل توجه و بیشتر از شاخص بوده است.این نرم‌افزار از سایت زیر قابل استفاده است:ganjeh.com

کد خبر 410816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =