هرگز نرخ شکنی نکرده‌ایم

مدیرعامل شرکت بیمه دی هرگونه نرخ شکنی از سوی این شرکت را رد کرد و گفت: ما فقط بر اساس محاسبات دقیق بیمه گری، نرخ های فنی ارائه کرده ایم.

مدیرعامل شرکت بیمه دی هرگونه نرخ شکنی از سوی این شرکت را رد کرد و گفت: ما فقط بر اساس محاسبات دقیق بیمه گری، نرخ های فنی ارائه کرده ایم.
محمدرضا کشاورز درباره بیمه درمان تکمیلی ایثارگران افزود: 
در ایران قانون جامع ایثارگران داریم و تنها قرارداد درمان تکمیلی که در قانون پیش بینی شده قرارداد حوزه ایثارگری است ضمن این که در مواد ۱۲ و ۱۳ قانون، حدود خدمات و نحوه تامین اعتبار این طرح مشخص شده است. 
وی با بیان اینکه در قانون سه ضلع مشخص دیده شده که ضلع نخست، دولت است که وظیفه تامین منابع قرارداد تکمیلی ایثارگران را بر عهده دارد، ضلع دوم بیمه گزار یعنی بنیاد شهید و امور ایثارگران است که وظیفه اش تعیین شرح خدمات، برگزاری مناقصه و ... است و ضلع سوم بیمه گر است که شرکت بیمه دی در سه سال اخیر این نقش را بر عهده گرفته است.
مدیرعامل بیمه دی با تاکید بر این نکته که در قرارداد درمان تکمیلی ایثارگران، یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به عنوان بیمه شده، تحت پوشش این شرکت هستند، افزود: این پوشش بدون سقف و فرانشیز و با بیشترین شرح خدمات بیمه ای به جز عینک و دندانپزشکی است.
وی با اشاره به این نکته که شرکت بیمه دی برای وصول حق بیمه خود از دولت در این قرارداد، با همراهی بنیاد شهید تلاش زیادی کرده است، ادامه داد: حق بیمه هر شخص در قرارداد اول ۹۹ هزار تومان، در قرارداد دوم ۱۴۵ هزار تومان و در قرارداد سوم ۱۶۷ هزار تومان بود به عبارت دیگر امسال حدود ۱۵ درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته وجود داشته است و سال گذشته نیز با وجود افزایش متغیرهای اقتصادی نظیر نرخ ارز، تورم و تعرفه های وزارت بهداشت و افزایش قیمت برخی کالاها تا ۳۰۰ درصد، نرخ های شرکت در قرارداد درمان تکمیلی ایثارگران، فقط ۴۵ درصد بیشتر شد.
کشاورز با تاکید بر اینکه بیمه دی سعی کرده است تا قیمت تمام شده خود را مدیریت کند، ادامه داد: هم اکنون این شرکت ۲.۵۰۰ میلیارد تومان از دولت طلب دارد ولی در روند خدمات رسانی شرکت، خللی ایجاد نشده است.
وی با بیان اینکه سناریوهای مختلف برای وصول این حق بیمه به دولت پیشنهاد شده است، گفت: راه نخست وصول نقدی، راه دوم از طریق واگذاری اسناد خزانه و اوراق مشارکت و راه سهام واگذاری سهام شرکت در شرکت های دولتی است. ضمن این که پیشنهاد شده است که ردیفی اختصاصی در بودجه برای قرارداد تکمیلی درمان ایثارگران اختصاص یابد که این موضوع در بودجه امسال آمده است.
وی با بیان این نکته که ضریب خسارت شرکت بیمه دی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ کاهش پیدا کرده و شرکت در برخی رشته‌ها سود عملیاتی بیمه ای داشته و تراز بیمه‌ای شرکت مثبت است، تاکید کرد: مراکز درمانی می‌دانند که هر زمان ما حق بیمه خود را وصول کرده ایم در کمتر از ۴۸ ساعت، بدهی آنها را به حسابشان واریز کرده ایم.
کشاورز مبلغ قرارداد بیمه درمان تکمیلی ایثارگران را در سال نخست، ۲.۰۰۰ میلیارد تومان، در سال دوم ۳.۲۰۰ میلیارد تومان( ۱۳ ماه) و در سال سوم هم ۱۳ ماهه ۳۵۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: دولت تا اینجا که سررسید شده است ۴۳ درصد از مبلغ حق بیمه را به شرکت بدهکار است.
وی با اشاره به این نکته که بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به شدت پیگیر وصول این مبلغ است، تصریح کرد: این مبلغ باید از سوی دولت تامین شود. مدیرعامل بیمه دی به حضور ۴ شرکت بیمه ای کوثر، آتیه سازان حافظ، دانا و دی در مناقصه امسال بنیاد شهید برای انعقاد این قرارداد اشاره کرد و افزود: دو شرکت دانا و دی تا مرحله نهایی پیش رفتند که رقم پیشنهادی بیمه دانا ۱۹۵ هزار تومان و رقم بیمه دی ۱۶۷ هزار تومان بود که در نهایت این شرکت به عنوان برنده مناقصه معرفی شد.
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از شرکت ها زیرساخت های لازم برای اجرای این قرارداد را ندارند، گفت: بیمه دی در دو سال گذشته، روز به روز بر دانش و تجربه خود در این زمینه افزوده و اصلاحات زیادی را انجام داده است. به عبارت دیگر ما یکی از موفق ترین الگوهای نظارتی درمان در صنعت بیمه کشور را در پنج بعد در این طرح اجرا کرده ایم.
کشاورز از رشد ۱۹۵ درصدی سود خالص بیمه دی در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: سود هر سهم شرکت از ۱۰۰ ریال در پایان تابستان گذشته به ۲۲۶ ریال در پایان شهریورماه سال جاری رسیده است.
وی از نپذیرفتن ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان پرتفوی درمان از سوی بیمه دی در سال جاری به دلیل ارائه نرخ های غیرفنی از سوی متقاضیان، خبر داد و یادآور شد: سود این شرکت، سودی باکیفیت است و شرکت با استفاده از مدیریت ریسک، سودآوری ناشی از سرمایه گذاری ذخایر و ارائه نرخ های فنی به شرکتی موفق تبدیل شده است.
مدیرعامل بیمه دی درباره نرخ شکنی هم گفت: اگر شرکتی با کنترل هزینه ها بتواند نرخ مناسب تری نسبت به شرکت های دیگر ارائه کند نرخ شکنی محسوب نمی شود به عبارت دیگر باید کف نرخ شکنی را پیدا کنیم چون نرخ در هر شرکتی می‌تواند متفاوت باشد. ضمن این که نظارت های مالی نهاد ناظر باید به روزتر باشد تا از این طریق، شرکت های بیمه به مسیر اشتباه نروند.
وی اضافه کرد: سعی کرده ایم تا کار را به گونه‌ای به پیش ببریم که باعث ضرر و زیان شرکت نشویم در عین حال با طراحی محصولات جدید تا پایان سال، در برخی رشته ها فروش بیشتری نیز خواهیم داشت.
وی به فروش ۳۵۰ میلیارد تومانی بیمه نامه غیر از قرارداد ۳.۵۰۰ میلیارد تومانی بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: بودجه پیش بینی شده برای حق بیمه غیر از بنیاد شهید و امور ایثارگران، ۴۹۱ میلیارد تومان است که تا پایان سال ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان محقق خواهد شد تا مجموع حق بیمه شرکت به بالای ۴.۰۰۰ میلیارد تومان برسد.
 

  • ویژه نامه صنعت بیمه هفته نامه اطلاعات بیمه-صفحه۴
کد خبر 410778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =