جزییات واگذاری سهام دولت در شرکت‌های پالایشی

میزان سهام قابل واگذاری به دولت در شش شرکت پالایشی به صندوق سرمایه گذاری قابل معامله پس از انجام پذیره نویسی عمومی واحدهای صندوق و جمع آوری وجوه از خریداران سرمایه‌گذاری و متناسب با قیمت هر سهم قابل واگذاری مشخص می شود.

به گزارش صدای بورس به نقل از  پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، براساس مصوبه جدید مربوط به هیات واگذاری مربوط به جلسه سیصد و پنجاهمین جلسه، دولت گزارش جدیدی از آخرین اقدامات انجام شده برای تاسیس صندوق سرمایه گذاری صنعت پالایشی ایران (ETF) مطرح و تشریح کرد.

بر مبنای این گزارش و دستور کار، میزان سهام قابل واگذاری به دولت در ۶ شرکت پالایشی (پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت شیراز، پالایش نفت تبریز و پالایش نفت لاوان) به صندوق سرمایه گذاری قابل معامله پس از انجام پذیره نویسی عمومی واحدهای صندوق و جمع اوری وجوه از خریداران سرمایه‌گذاری و متناسب با قیمت هر سهم قابل واگذاری مشخص می شود.

همچنین قیمت هر سهم قابل واگذاری از دولت به صندوق براساس قیمت پایانی هر یک از سهام ۶ شرکت پالایشی در تابلو بورس و یا فرابورس در یک ماه تقویمی منتهی به آخرین روز قبل از شروع تاریخ پذیره نویسی پس از کسر ۲۰ درصد تخفیف، تعیین می شود.

در ادامه این مصوبه آمده است که اشخاص حقیقی متقاضی خرید واحدهای سرمایه گذاری عادی از ۲۰ درصد تخفیف به صورت مستقیم و غیر مستقیم برخوردار میشود. همچنین تعداد واحدهای سرمایه گذاری قابل خرید با احتساب تخفیف ۱۵ درصدی، معادل ۲۰۰ واحد به ارزش ۲۰۰ هزار تومان برای اشخاص حقیقی خواهد بود. طول دوره پذیره نویسی واحدهای سرمایهگذاری هادی به مدت یک ماه تعیین میشود.

شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی به عنوان موسس و سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی سازی به طور مشترک و متناسب با نقش خود در فرآینده تاسیس و راه اندازی این صندوق وظیفه انجام میدهند. منابع لازم برای عملیات بازارگردانی صندوق از محل دارایی های نقد آن (۵ درصد تخفیف غیرمستقیم) تامین و مقررشده پیش بینی لازم در این خصوص صورت پذیرد.

کد خبر 410773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =