مبین انرژی خلیج فارس مالک صد در صدی سهام پتروشیمی آپادانا است

مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس از دستورالعملی که شورای رقابت برای قیمت یوتیلیتی متمرکز به همه مشتریان ‌ابلاغ کرده خبر داد و گفت: از این به بعد چالش قیمت‌ها را برای سال‌های آینده نخواهیم داشت.

به گزارش صدای بورس، علیرضا شمیم در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: این شرکت با تلاش در دو سال اخیر و کمک هلدینگ خلیج فارس توانست چالش خود را با مصرف‌کنندگان یوتیلیتی متمرکز حل کند.

وی افزود: ارزشی که مبین به مشتری می‌دهد، تداوم تولید در قالب قراردادی ۲۵ ساله است. به همین منظور در شرکت مبین انرژی پروژه‌های بهبود تعریف کردیم که مشکلات این شرکت در تداوم خدمت را برطرف کند.

وی ادامه‌ داد: پروژه آب شیرین‌کن هفتم یکی از این پروژه‌هاست که در راستای تداوم تولید صد در صدی صورت گرفته و تا ماه آینده عملیات پیش راه‌اندازی آن آغاز می‌شود.

وی همچنین در مورد واحد پساب این شرکت گفت: تمام آب‌های استحصال شده از تصفیه پساب‌ها که بالغ بر ۵۰۰ متر مکعب بر ساعت است در حال حاضر یا به دریا بازگردانده می‌شود و یا برای آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این پروژه جدیدی که پیشرفتی ۷۰ درصدی داشته، این آب را به آب شیرین تبدیل می‌کند.

به گفته شمیم بزرگترین معضل این شرکت لوله‌های GRP واحد آبگیر است که از زمان نصب تاکنون هزاران میلیارد تومان به صنعت پتروشیمی ضرر وارد کرده که برای حل این موضوع جایگزینی لوله فلزی به جای GRP در نظر گرفته شده ‌است. ارزش مناقصه فاز اول آن ۱۲۰ میلیارد تومان است که از ۲۵ آذر برگزار می‌شود. با اجرای این پروژه، در پتروشیمی‌های پردیس، زاگرس، مبین، نوری و پارس دیگر قطعی آب نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: مطالعات فاز دوم این پروژه نیز برای شرکت‌های جم و آریاساسول به انجام رسیده و پیش‌بینی می‌شود ظرف یک ماه آینده پیمانکار اجرایی انتخاب و قبل از پایان سال عملیات اجرایی شروع شود.

شمیم با تاکید بر اینکه بهشت تداوم تولید عسلویه از این پروژه می‌گذرد، تاکید کرد: پیش از این هر سال دو تا سه بار قطعی آب داشتیم که هر ساعت قطعی، خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به مبین و دیگر مصرف کنندگان تحمیل می‌کرد.

شمیم اظهار داشت: قبل از دهه ۸۰ تمام پتروشیمی‌های سطح کشور خودشان یوتیلیتی داشتند و این خود باعث شده بود که قیمت تمام شده در عسلویه و ماهشهر بیشتر افزایش یابد. از اوایل دهه ۸۰ بنا شد که در عسلویه و ماهشهر یوتیلیتی متمرکز احداث شود که در این راستا مبین انرژی خلیج فارس در عسلویه احداث شد.

وی افزود: در استاندارد بین‌المللی، زمانی که یوتیلیتی احداث می‌شود، دوبرابر ظرفیت مصرف واحد تولیدی باید یوتیلیتی وجود داشته باشد.

شمیم در بخش دیگری از سخنانش به ارائه ارزش به سهامداران نیز اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت مبین انرژی خلیج فارس صد در صد سهام پتروشیمی آپادانا را خریداری کرده که با بهره‌برداری از سال ۱۴۰۱ با قیمت امروز، ۱۵۰۰ میلیارد تومان به سود سالانه ۲۸۰۰ میلیارد تومانی مبین اضافه خواهد شد.

شمیم با اشاره به حاشیه سود شرکت مبین از سال ۹۴ تاکنون گفت: این شرکت از سال ۹۴ تاکنون ۵۱ تا ۵۲ درصد سود داشته اما در حال حاضر این رقم به ۶۵ درصد رسیده و حتی سال گذشته ۶۹ درصد سود داشته و پیش‌بینی می‌شود این رقم برای سال آینده نیز محقق شود.

کد خبر 410635

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =