امکان واگذاری بنگاه‌های دولتی در قالب صندوق‌های (ETF)

طبق لایحه بودجه سال آینده، دولت این اجازه را خواهد داشت که بنگاه‎های دولتی را پس از احراز صلاحیت حرفه‌ای و اهلیت متقاضی واگذاری انجام دهد.واگذاری این بنگاه‌ها در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) امکان‌پذیر است.

به گزارش صدای بورس به نقل از  ایرنا، براساس بند «الف» تبصره قانون بودجه سال ۹۹ که جزئیات آن صبح امروز  منتشر شد به دولت اجازه داده می‌شود تا واگذاری بنگاه‌های دولتی را پس از احراز صلاحیت حرفه‌ای و اهلیت متقاضی واگذاری انجام دهد.

براساس این قانون واگذاری بنگاه‌های مذکور در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) با رعایت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب ۲۵ خرداد سال ۸۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی امکان‌پذیر است. 

بدهی دولت به بخش‌های خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی از محل واگذاری اموال و دارایی‌های متعلق به دولت و موسسات و شرکت‌های دولتی به استثنای موارد مصادیق مندرج در اصل هشتاد و سوم (۸۳) قانون اساسی و مشمول واگذاری موضوع قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با اصلاحات و الحاقات بعدی از طریق جدول شماره ۱۸ این قانون قابل پرداخت است.

شرکت‌های در حال واگذاری در سال ۹۹ مشمول حکم ماده (۴) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت هستند.

براساس این تبصره به دولت اجازه داده می‌شود مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال از بدهی ناشی از عدم اجرای بند (۲) ماده (۲۹) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از سال ۱۳۸۷ تا کنون را از طریق فروش سهام و دارایی های مالی تامین کند و به منظور حمایت از نوسازی و بهسازی بنگاه‌های تعاونی و ایجاد اشتغال و کارآفرینی در تعاون در قابل افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون هزینه کند.

 
 
 

کد خبر 410574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =