دستورالعمل راه‌اندازی اوراق گام در بورس

بانک مرکزی به‌دنبال راه‌اندازی اوراق گام است که این اوراق به تصویب شورای فقهی این بانک نیز رسیده است و پس از تصویب در شورای پول و اعتبار، دستورالعمل آن طی چند ماه آینده برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

 به گزارش صدای بورس به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی صالح‌آبادی صبح امروز(سه‌شنبه) در  پنجمین همایش مالی اسلامی در روز 10 آذرماه امسال در دانشگاه الزهرا خبر داد و گفت: محور اصلی این همایش بازار مالی اسلامی، رونق تولید چالش‌ها و راهکارها تعیین شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن مالی اسلامی افزود: حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،  رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار،  مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان حسابرسی و تنی چند از مقامات بازارهای سرمایه، بانک و بیمه از جمله سخنرانان اصلی این همایش هستند.

وی افزود: برگزاری سه پنل تخصصی، ارائه چهارمین جایزه مالی اسلامی، اهدای سومین جایزه به پایان‌نامه‌های کار شده در حوزه مالی اسلامی، اهدای دومین جایزه کتاب برتر مالی اسلامی و ارائه 18 مقاله پذیرفته شده در این همایش از دیگر برنامه‌های پنجمین همایش مالی اسلامی است.

رئیس سابق سازمان بورس در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات قابل طرح و بررسی در این همایش ابزار گام است، گفت: این ابزار، در بحث حمایت از تولید و رونق تولید ابزار خوبی است و به‌واسطه آن وجوه عمومی می‌تواند به این شکل در خدمت تولید قرار گیرد.

وی در تشریح این اوراق اذعان داشت: با راه‌اندازی این اوراق خریداران مواد اولیه، چک‌های خود را به بانک داده و بانک نیز چک خود را به فروشنده می‌دهد. فروشنده نیز می‌تواند به‌جای صرف زمان برای سررسید چک، آن را در قالب اوراق گام در بازار سرمایه عرضه کند.

صالح‌آبادی افزود: بانک مرکزی به‌دنبال راه‌اندازی اوراق گام است که این اوراق به تصویب شورای فقهی این بانک نیز رسیده است و پس از تصویب در شورای پول و اعتبار، دستورالعمل آن طی چند ماه آینده برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

رئیس هیات مدیره انجمن مالی اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه نرخ تورم بالا در کشور نگذاشته تا مردم طعم بانکداری اسلامی را بچشند، گفت: یکی از مشکلات دیگر در راه اجرای بانکداری اسلامی در کشور، این است که قانون بانکداری که در حال حاضر اجرا می‌شود متعلق به سال 1361 است، که باید این قوانین و مقررات به‌روز شوند.

وی گفت: علاوه بر این در حوزه بانکداری اسلامی، نظام مدون آموزشی نیز وجود ندارد و باید دانش بانکداری به‌ویژه در حوزه مالی اسلامی را ارتقا دهیم.

کد خبر 410365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =