محصولات شرکت ملی نفت در راه بورس انرژی

شرکت ملی نفت ایران هم عرضه کننده فرآورده خواهد شد، فردا چهارشنبه ۶ آذر ماه، ۲۶۰ هزار بشکه گازوئیل در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران عرضه می شود.

به گزارش صدای بورس به نقل از  خبرگزاری فارس، فردا ۶ آذرماه،  ۲۶۰ هزار بشکه گازوئیل (نفت گاز) شرکت ملی نفت ایران به قیمت هر بشکه ۱۲۴.۷۷ دلار روانه رینگ بین الملل بورس انرژی ایران می شود. محل تحویل این محموله فوب بندر صادراتی ماهشهر است.

شرط تسویه از سوی شرکت ملی نفت ایران برای نخستین بار در عرضه محموله های گازوئیل تسویه به صورت نقدی درنظر گرفته شده است. این در حالی است که شرایط تسویه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران عموما به صورت تسویه غیرنقدی و خارج از اسناد پایاپای بوده است.

واریز ۱۰ درصد ارزش معامله به عنوان پیش پرداخت نیم ساعت قبل از شروع عرضه هم الزامی است.

در همین روز، شرکت ملی گاز ایران نیز دو محموله گاز مایع (LPG) شامل ۲۵۰۰ تن گاز مایع پالایشگاه گاز فجرجم و ۱۰۰۰ تن گاز مایع متعلق به پالایشگاه گاز سرخون و قشم به روش کشف پریمیوم و به قیمت منهای ۶۵ پریمیوم دلاری روانه میز فروش بورس انرژی خواهد کرد.

امروز هم در رینگ بورس انرژی ایران ۲۴۴ هزار تن گازوئیل در ۹ محموله متفاوت و ۲۵۰۰ تن سوخت هوایی و ۲۶ هزار تن بنزین شامل ۲۰ هزار تن بنزین اکتان ۸۷ و ۶ هزار تن بنزین اکتان ۹۱ به مقصد بازارهای جهانی روانه میز فروش رینگ صادراتی بورس انرژی خواهد شد.

در پایان معاملات دیروز بورس انرژی ایران نیز ۱۵۰۰ تن نفت سفید به قیمت هر تن ۵۰۰ دلار از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران عرضه و معامله شد.

موفقیت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در صادرات فرآورده های نفتی و ارزآوری چشمگیر طی سه ماه اخیر در حالی از سوی بورس انرژی ایران به سرعت پیش می رود که شرکت ملی نفت ایران پس از عرضه های ناموفق نفت خام و میعانات گازی در این بازار، به نظر می رسد متقاعد شده است که می تواند سایر فرآورده های نفتی متعلق به خود شامل گازوئیل، نفت کوره و مازوت را با قیمت رقابتی و شفاف از طریق بورس انرژی ایران به بازارهای جهانی صادر نماید.

کد خبر 410343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =