افت شاخص‌های بورس آسیایی به علت مذاکرات جنگ تجاری

تمام بازارهای جهان منتظر نتایج مذاکرات تجاری چین و آمریکا هستند. در معاملات امروز (چهارشنبه) شاخص‌های بورسی آسیایی با افت ارزش مواجه شدند.

به گزارش صدای بورس به نقل از ایرنا، تمام بازارهای جهان منتظر نتایج مذاکرات تجاری چین و آمریکا هستند. در معاملات امروز (چهارشنبه) شاخص‌های بورسی آسیایی با افت ارزش مواجه شدند.

«بازارهای سهام آسیا روز چهارشنبه در مقابل پناهگاه‌های امن سرمایه‌گذاری، باختند. چرا که مذاکرات تجاری چین و امریکا به جایی نرسید اما نشانه‌هایی از بالا بردن پرچم سفید از آن‌ها دیده شد. این در حالی است که نگرانی از عرضه نفت باعث شد تا قیمت نفت بزرگترین زیان را در هفت هفته اخیر داشته باشد.» رویترز با نگاهی کلی، روند بازارهای جهان را چنین توضیح داده است. 

آمارهای موسسه نفتی آمریکا در اواخر روز سه‌شنبه نشان داد که سهام نفت خام فراتر از حد انتظار رشد کرده است. بعد از آن نیز گزارش‌هایی از سوی روسیه منتشر شد که نشان از کاهش بیشتر تولید نفت توسط این کشور داشت.

معاملات آتی نفت خام با ۱۰ سنت دیگر کاهش به ۶۰.۸۱ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام امریکا نیز بعد از کاهش ۲.۶ درصدی طی شب گذشته، با ۲ سنت کاهش به ۵۵.۱۹ دلار در هر بشکه رسید.

حال و هوای بازار سهام با توجه به شاخص MSCI's در بیرون از ژاپن، تیره و تار بود. شاخص نیکی ژاپن، ۰.۷ درصد کاهش یافت. شاخص N۲۲۵  شانگهای نیز ۰.۸ درصد افت داشت.

شاخص اصلی استرالیا نیز بعد از آنکه مشخص شد یکی از بانک‌های این کشور در ۲۳ میلیون نمونه، قانون را نقض کرده است؛ ۱.۳ درصد نزول کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در اواخر روز سه‌شنبه، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا چین را تهدید کرد که اگر توافقی به میل او را نپذیرد، تعرفه‌ها را افزایش می‌دهد.

این پرخاش، باعث مغشوش شدن اوضاع وال‌استریت شد. شاخص DJI ۰.۳۶ درصد کاهش یافت، شاخص نزدک و SPX نیز ۰.۰۶ درصد کاهش داشتند.

تحلیلگران گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند در یادداشتی اعلام کردند:«تا زمانی که مذاکرات تجاری چین و امریکا به جایی نرسد و مسئله آن‌ها حل نشود، بازارها تمایلی به حرکت به هیچ‌ جهتی ندارند.»

بازدهی اوراق قرضه در وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز ۱.۷۵ درصد کاهش یافت، که نشان دهنده ترس از احتمال بازگشت رکود است.

روند نزولی در بازدهی این اوراق، باعث کاهش ارزش دلار در مقابل پناهگاه امن ین ژاپن شد.ازش هر دلار آخرین بار برابر با ۱۰۸.۴۷ ین بود؛ اگرچه طی ۵ هفته گذشته دلار در محدوده ۱۰۷.۸۷ تا ۱۰۹.۴۸ ین بوده است.

در معاملات جهانی امروز  قیمت هر یورو نیز ۱.۱۰۷۴ دلار بود. قیمت هر اونس طلا نیز به ۱.۴۷۴ دلار رسیده است.

سرمایه‌گذاران حالا منتظر نتیجه آخرین جلسات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره هستند. «جوزف کاپورسو»، تحلیلگری در بانک استرالیا به رویترز می‌گوید:«صورتجلسه فدرال رزرو نشان داده که نگرانی‌ها درباره روند نزولی اقتصاد امریکا کاهش یافته و حالا نیاز به ارزیابی مجدد از چشم‌انداز اقتصادی برای کاهش نرخ بهره وجود دارد.»

کد خبر 410240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =