بازدهی ۳۴ درصدی برای سهامداران «تنوین»

تأمین سرمایه نوین که سهام آن در روزهای پایانی سال گذشته پا به بورس گذاشت و تا پایان مهر ماه امسال با رشد حدود ۳۴ درصدی ارزش سهام مواجه شد، گزارش فعالیت ماه گذشته خود را منتشر کرد.

 تأمین سرمایه نوین که سهام آن در روزهای پایانی سال گذشته پا به بورس گذاشت و تا پایان مهر ماه امسال با رشد حدود ۳۴ درصدی ارزش سهام مواجه شد، گزارش فعالیت ماه گذشته خود را منتشر کرد. بررسی این گزارش بیانگر آن است که در ماه گذشته ۶۵ درصد از درآمد یک هزار میلیارد ریالی این مجموعه از محل تعهد پذیره نویسی اوراق محقق شده است.
2.000 میلیارد افزایش سرمایه 
بر اساس این گزارش، تعداد ۷۳۲ میلیون سهم شرکت تأمین سرمایه نوین در نماد "تنوین" در تاریخ ۲۲ اسفند سال ۹۷ برای اولین بار به قیمت 2.200 ریال در بازار دوم بورس عرضه شد. این مجموعه تا تاریخ ۳۰ مهر ماه امسال بازدهی مثبت ۳۴ درصدی را نصیب سهامداران خود ساخت. بر این اساس، قیمت هر سهم "تنوین" در دوره مورد اشاره از 2.200 ریال به 2.943 ریال افزایش یافت. همچنین سرمایه"تنوین" به میزان 2.000 میلیارد ریال از محل سود انباشته افزایش یافته و 250 ریال به ازای هر سهم سود تقسیم شد. بر اساس اطلاعات در دسترس، فروش سهام، تعهد پذیره نویسی سهام، مدیریت صندوق‌ها و سبدهای سرمایه‌گذاری، بازارگردانی اوراق، سود سهام حاصل از سرمایه‌گذاری، بانکداری اختصاصی، سود سپرده بانکی، سرمایه‌گذاری در اوراق مشارکت، تعهد پذیره نویسی اوراق، مشاوره عرضه و ارزشگذاری و نیز سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها، از منابع درآمدی شرکت تأمین سرمایه نوین عنوان شده است.
بیشترین و کمترین در آمد 
 این شرکت با سرمایه ۹ هزار میلیارد ریال در مهرماه گذشته از منابع مورد اشاره بیش از یک هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرد. علاوه بر این، در این دوره عملکرد بیشترین درآمد از محل تعهد پذیره نویسی اوراق به مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال بدست آمد. از این رو می‌توان گفت حدود ۶۵ درصد از درآمد یک هزار میلیارد ریالی این مجموعه با فعالیت در حوزه تعهد پذیره نویسی اوراق محقق شد. البته در مقابل، کمترین درآمد با فعالیت در حوزه بانکداری اختصاصی به مبلغ 4.432 میلیون ریال محقق شد. درآمد شرکت تأمین سرمایه نوین از ابتدای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۸ بالغ بر 4.273.130 میلیون ریال ثبت شده که بیشترین مبلغ درآمد حدود 1.274.326 میلیون ریال و از محل سود سپرده بانکی رقم خورده است. همچنین کمترین درآمد بالغ بر 4.543 میلیون ریال محاسبه می‌شود که به تعهد پذیره‌نویسی سهام تعلق دارد.

  • شماره329 هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه7
کد خبر 410130

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =