تحقق ۶۰۰ میلیارد ریال درآمد برای «تنوین»

تأمین سرمایه نوین گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به شهریور ماه امسال مبنی بر تحقق ۶۰۰ میلیارد ریال درآمد را روی سامانه کدال منتشر کرده و همراه با آن، در دوره عملکرد مذکور بازدهی مثبت حدود ۹ درصدی را برای سهامدارانش محقق ساخت .

تأمین سرمایه نوین گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به شهریور ماه امسال مبنی بر تحقق ۶۰۰ میلیارد ریال درآمد را روی سامانه کدال منتشر کرده و همراه با آن، در دوره عملکرد مذکور بازدهی مثبت حدود ۹ درصدی را برای سهامدارانش محقق ساخت . 
بر اساس این گزارش، تعداد ۳۵۰ میلیون سهم شرکت تأمین سرمایه نوین در تاریخ ۲۲ اسفند ماه ۹۷ در نماد "تنوین" برای اولین بار در بازار اول بورس به قیمت دو هزار و دویست ریال عرضه شد. این مجموعه از ابتدای حضورش در بازار سرمایه تا پایان شهریور ماه امسال حدود ۴۲ درصد افزایش بدون محاسبه سود تقسیم شده را به ثبت رساند. 
علاوه بر این، تأمین سرمایه نوین طی ماه گذشته رشد قیمت حدود ۹ درصدی را تجربه کرد. چراکه معاملات اولین روز از شهریور ماه امسال "تنوین" با قیمت دو هزار و هشتصد و هفتاد و یک ریال آغاز شد و با قیمت پایانی سه هزار و یکصدو بیست و چهار ریال در تاریخ ۳۱ شهریور ماه خاتمه یافت. 

این مجموعه با سرمایه ۹ هزار میلیارد ریالی از منابعی همچون فروش سهام، تعهد پذیره نویسی سهام، مدیریت صندوق‌ها و سبدهای سرمایه‌گذاری، بازارگردانی اوراق، سود سهام حاصل از سرمایه‌گذاری، بانکداری اختصاصی، سود سپرده بانکی، سرمایه‌گذاری در اوراق مشارکت، تعهد پذیره نویسی اوراق، مشاوره عرضه و ارزشگذاری و نیز سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها درآمد کسب می کند.

عملکرد یک ماهه منتهی به ۹۸.۰۶.۳۱
بر اساس اطلاعات موجود، تأمین سرمایه نوین در شهریور ماه امسال حدود ۶۰۰ میلیارد ریال درآمد بدست آورده که بالغ بر ۱۸۸ میلیارد و ۴۲۱ میلیون ریال آن از محل سود سپرده‌های بانکی محقق شد. همچنین در این دوره کمترین درآمد مبلغ یک میلیارد و ۳۱۳ میلیون ریال محاسبه می شود که از منبع مشاوره عرضه و ارزشگذاری رقم خورده است.


نیمه اول ۹۸ ،بیشترین درآمد از سود سپرده 
تحقق درآمد حدود سه هزار میلیارد ریالی در حالی ماحصل شش ماه فعالیت شرکت تأمین سرمایه نوین در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۸ اعلام شده که سپرده بانکی در این دوره عملکرد نیز نقش مهمی در درآمدهای "تنوین" ایفا کرده است. چراکه بیشترین درآمد محقق شده مبلغ یک هزار و یکصد میلیارد ریال ثبت شده که به سود سپرده‌های بانکی تعلق دارد. البته در مقابل آن، کمترین درآمد توسط تعهد پذیره نویسی سهام به مبلغ چهار میلیارد و ۵۴۳ میلیون ریال ثبت شده است.

در آمد زایی منتهی به سال مالی ۹۷.۱۲.۲۹
آمارها و اطلاعات موجود در گزارش فعالیت شهریور ماه امسال تأمین سرمایه نوین حاکی از آن است که این مجموعه طی سال مالی گذشته بیش از چهار هزار و ۴۳۷ میلیارد ریال درآمد بدست آورد. از این رو می توان گفت، درآمد ثبت شده "تنوین" در دوره عملکرد نیمه نخست سال جاری اختلاف حایز اهمیتی با درآمد کل سال گذشته شرکت ندارد و به نظر می رسد با پیگیری روند رو به رشد درآمدهای شرکت تا پایان امسال، افزایش درآمد نسبت به سال گذشته چندان دور از ذهن نباشد.

شماره۳۲۴ هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۷


 

کد خبر 409576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =