۱۸ هزار میلیارد ریال درآمد فروش برای «خساپا»

شرکت سایپا گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه امسال را منتشر کرد و طی آن تحقق درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی خود به مبلغ حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال را افشا ساخت . 

شرکت سایپا گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه امسال را منتشر کرد و طی آن تحقق درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی خود به مبلغ حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال را افشا ساخت . 

 افزایش بازدهی 
بر اساس این گزارش، ارزش سهام این مجموعه خودروساز در ماه گذشته حدود ۹ درصد افزایش یافته و از یک هزار و ۶۱۱ ریال به یک هزار و ۷۵۳ ریال رسید. 

عملکرد یک ماهه منتهی به ۹۸.۰۶.۳۱
خودروهایی همچون پراید، تیبا، سراتو، چانگان و آریو در سبد تولیدات شرکت سایپا قرار دارند و در مجموع طی ماه گذشته ۳۳ هزار دستگاه خودرو از سوی این مجموعه تولید شد که ۵۳ هزار دستگاه نیز به فروش رسید. در نهایت تولید و عرضه محصولات «خساپا» در شهریور ماه امسال موجب شد تا این شرکت به درآمدی بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد ریال دست یابد.


 پردرآمد ترین و گران ترین محصول
بررسی آمار تولید و فروش شرکت سایپا طی عملکرد شهریور سال جاری بیانگر این است که خودروی تیبا به عنوان پردرآمدترین محصول و خودروی سراتو به عنوان گران‌ترین محصول این مجموعه خودروساز هستند.
چراکه، تولید ۱۵ هزار دستگاه و عرضه ۲۴ هزار دستگاه خودروی تیبا به قیمت ۳۳۱ میلیون ریال سبب شد تا این شرکت درآمد حدود هشت هزار میلیارد ریالی بدست آورد. این رقم نسبت به سایر محصولات تولیدی شرکت بیشترین درآمد فروش به شمار می رود.
علاوه بر این، در حالی که خودروی سراتو در ماه گذشته به دلیل اعمال تحریم‌ها بر کشور تولید نشده، اما ۴۶۸ دستگاه از تولیدات به قیمت دو میلیارد و ۱۰۹ میلیون ریال در بازار خودرو عرضه شد.


عملکرد شش ماهه منتهی به ۹۸.۰۶.۳۱
همچنین «خساپا» مبلغ ۵۷ هزار و ۴۰۱ میلیارد ریال درآمد فروش برای دوره عملکرد شش ماهه نخست سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۸ ثبت کرد. این رقم از تولید ۱۸۱ هزار دستگاه خودرو و فروش۱۷۹ هزار دستگاه از تولیدات شرکت حاصل شد.


پردرآمد ترین و گران ترین محصولات
دو خودروی تیبا و سراتو در نیمه اول امسال همچون آخرین ماه از فصل تابستان به ترتیب به عنوان پردرآمدترین و گران ترین خودروی تولیدی شرکت سایپا مطرح شده اند.
 بر اساس اطلاعات موجود، در دوره مورد بررسی تعداد ۷۹ هزار دستگاه خودرو تولید و ۷۷ هزار دستگاه 
به فروش رسید که این امر سبب تحقق درآمد از محل فروش خودروی تیبا به مبلغ ۲۴ هزار و ۶۵۵ میلیارد ریال 
شده است.
همچنین در مجموع توسط سایپا از ابتدای سال مالی جاری تا پایان شهریور ماه تعداد سه هزار و۶۳۰ دستگاه خودروی سراتو تولید شده و حدود دو هزار دستگاه به نرخ دو میلیارد و ۱۰۳ میلیون ریال به فروش رسید. 


    

  • شماره۳۲۴ هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۷
     
کد خبر 409573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =