رمزارزها در راه بورس

همایش «صنعت ارزهای رمز‌نهاد و آینده اقتصادی ایران در شرایط تحریم» ۲۶ شهریورماه با حضور حسنعلی سعدی رئیس دانشگاه امام صادق، شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، حجت الاسلام سیدعباس موسویان عضو کمیته فقهی سازمان بورس اوراق بهادار و عضو شواری فقهی مشورتی بانک مرکزی، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت و تعدادی دیگر از در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود. بر این اساس نشست خبری در مورد این همایش با حضور مهدی صادقی شاهدانی رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق و سید شهاب موسوی مدیر اجرایی این همایش با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

مزیت های فراوان رمزارزها

 

به گزارش صدای بورس، در ابتدای این نشست رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق با اشاره به محورهای این همایش گفت: استخراج، خرید وفروش رمزارزها از منظر فقهی، حقوقی و فنی، آثار توسعه رمزارزها در تولید و تجارت، اهمیت و ضرورت مبادلات بین‌المللی از طریق ارز دیجیتال در شرایط تحریم، فرصت‌ها و تهدیدات رمزارزها در نظام اقتصادی و اقتصاد ایران، اخذ مالیات ارزهای دیجیتال، بیم‌ها و امیدهای صنعت ارزهای دیجیتال، نگاه به رمزارز به مثابه کالای استراتژیک، بلاکچین در صنعت، تجارت و اقتصاد، آینده صنعت رمزارزها، صادرات و واردات و صنعت رمزارزها و جایگاه صنعت رمزارزها در نظام اقتصادی از دیگرمحورهای همایش است.

صادقی با بیان اینکه در شرایط تحریم که ایران از لحاظ مبادلات مالی در سطح بین المللی دچار مشکلات زیادی شده و توسعه رمز ارزها دارای مزیت های فراوانی است، تصریح کرد: کنترل این رمز ارز ها ازسوی کشور های دیگر به سختی امکان پذیر است و ایران می تواند از آن ها استفاده کند. البته این رمز ارز ها نمی تواند همه مبادلات مالی کشور را پوشش بدهد اما می تواند در حد مدیریت کشور به مسئولان کمک کنند.

توسعه رمز ارز های ملی و مختص به ایران

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه برخی‌ها نگران این مسئله هستند که این ارز ها هم از سوی کشورهای سلطه گر کنترل شود گفت: برای این مسئله هم می‌توان راه حل ارائه داد. به عنوان مثال یکی از راه حل ها که در همایش هم مورد بررسی قرار می گیرد بحث توسعه رمز ارز های ملی و مختص به ایران است. با به دست آوردن دانش فنی این رمز ارزها می توانیم برای کشور خود رمز ارز اختصاصی طراحی کنیم تا نگران کنترل آن از سوی کشورهای سلطه گر نباشیم.

صادقی  با بیان اینکه یکی ازوظایف دانشگاه ها رفع مشکلات کشور با ارائه راهکارهای علمی و قابل اجرا است، اظهار کرد: همایش صنعت ارزهای رمز نهاد و آینده اقتصادی ایران در شرایط تحریم هم با همین دغدغه برگزار می شود تا بتوانیم به عنوان دانشگاه در شرایط تحریم برای مسئولان کشور راه حل ارائه کنیم. البته دانشگاه امام صادق(ع) در این زمینه تنها نیست و دانشگاه‌های برتر کشور هر کدام به اندازه توان و ظرفیت خود به دنبال رفع مشکلات و کمک به مسئولان هستند.

خرید و فروش رمزارزها در بازار سرمایه

 بر اساس این گزارش ، موسوی مدیر اجرایی همایش مذکور ، علت حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در همایش را اعلام نقطه نظر و موضع گیری سازمان بورس به عنوان یکی از نهادهای مالی تاثیرگذار در اقتصاد دانست و اعلام کرد: صحبت‌هایی از خرید و فروش رمزارزها در بازار سرمایه مطرح شده که شاپور محمدی در این همایش به بررسی ابعاد این مهم و تاثیر آن در بورس و اقتصاد می‍ پردازد.

یادآور می‌شود این همایش سه‌شنبه جاری ۲۶ شهریور از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در سالن همایش‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

کد خبر 409508

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =