مطالبات شفادارو از شرکت رسا به کجا رسید؟

روز گذشته مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو در محل تالار اندیشه حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي برگزار شد. در جریان این مجمع، ۶۰ تومان سود به‌ازای هر سهم تقسیم شد.

به گزارش صدای بوس، فرهاد زرگری، مدیرعامل شفادارو در جریان این مجمع با تاکید بر اینکه این شرکت تنها تولیدکننده مواد اولیه آنتی‌بیوتیک تزریقی کشور و بزرگترین تولیدکننده مواد اولیه آنتی بیوتیک خوراکی است، اظهار داشت که شفادارو همچنین بزرگترین تولیدکننده کپسول نرم ژلاتینی، دومین توزیع‌کننده داروی کشور و چهارمین هلدینگ پیشرو صنعت داروی کشور از منظر هم بازار مجموع تولید داخل و واردات است.
او در ادامه بیان داشت: ۴۲ درصد از سبد محصولات گروه شفادارو به داروهای آنتی‌بیوتیک اختصاص دارد که این موضوع، شرکت را ویژه کرده است.
مدیرعامل شفادارو مهمترین برنامه مجموعه را توسعه محصولات جدید با حاشیه‌های سود مطمئن و پایدار و اثرگذار در حوزه نظام سلامت اعلام کرد. همچنین، صادرات و همکاری با شرکت‌های معتبر بین‌المللی از برنامه‌های شفادارو است.
او در ادامه در رابطه با ۵۵ میلیارد تومان مطالبات راکد و سنواتی توضیح داد: تلاش فشرده‌ای را شروع کرده‌ایم و با حساسیت با طرف‌های تجاری وارد گفت‌وگو شده‌ایم و در حال حصول نتیجه هستیم تا این منابع را به شرکت برگردانیم.
یکی از شرکت‌های بدهکار، شرکت رسا است که ضربه بزرگی به شرکت‌های دارویی وارد کرد. در تلاش هستیم تا مطالبات را از این شرکت دریافت کنیم و در این راستا با خانواده نعمت‌زاده مذاکراتی کرده‌ایم.
با شرکت‌های پخش یاسین و پخش داروگستر رازی مذاکراتی انجام شده و پیگیری‌های قاطعی در حال انجام است تا مطالبات به حداقل برسد.
زرگری با اشاره به اثر تحریم‌ها بر فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه گفت: تحریم‌ها، شرکت‌های دارویی را در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه کرده است. بیش از ۷۵ درصد از مواد اولیه شفادارو وارداتی است. در نتیجه، بیش از سایر مجموعه‌ها از تحریم آسیب دیده است.
مواد اولیه بعضا دیر رسیده و مجموعه نتوانسته است محصولات را طبق زمان‌بندی اولیه به بازار عرضه کند و این مساله موجب ارائه تخفیفات و عملکرد بهتر شرکت‌های رقیب می‌شود.
اکنون با تشکیل کارگروه‌هایی، با تغییر سبد محصول به سبد جدید، شفادارو در تولید محصولات نیم‌نگاهی هم به مساله میزان سهولت تامین مواد اولیه دارد تا شاهد بهبود در روند بازار باشد.
او همچنین خبر از راه‌اندازی صندوق بازارگردانی برای افزایش شناوری سهام داد.

کد خبر 408851

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =