راهاندازی مرکزCRM
به گزارش خبرنگار صدای بورس، غلامحسین چایچی مدیرعامل بیمه حکمت صبا در خصوص عملکرد هیات مدیره در سال گذشته گفت: افتتاح و بهرهبرداری از 9 شعبه در سطح کشور به تفکیک هر استان، اعطای نمایندگی به بیش از 140 نماینده فعال در کشور، بازدید دورهای از شعب و برگزاری جلسات با همکاران و راهاندازی سیستم آموزش الکترونیک حضوری و غیرحضوری تنها بخشی از کارهای به سرانجام رسیده است .
چایچی راهاندازی مرکزCRM به منظور ارتباط و دریافت نظرات مشتریان و مشارکت در پیاده سازی طرح بانکداری جامع بانک حکمت ایرانیان در راستای متنوع سازی خدمات بیمه ای و بانکی را بخش دیگری از فعالیتهای هیات مدیره در زمینه بازاریابی و ارتباط مشتریان دانست و ادامه داد: عقد قراردادهای همکاری با بخش هایی از ارتش جمهوری اسلامی ایران ،جامعه سهامداری و شرکت در مناقصات بیمه و توفیق حداکثری با بهره گیری از نرخ های مناسب را میتوان بخش دیگر وظایف به سرانجام رسیده بیمه حکمت صبا در سال گذشته دانست.
وعده حل طلب 60 میلیاردی
مدیرعامل بیمه حکمت صبا در خصوص بدهی 60 میلیارد تومانی سایپا به این شرکت که در صورتهای مالی به چشم میخورد گفت: در 3 ماهه چهارم سال96، 50 میلیارد پرتفوی بیمه خودرو صفر کیلومتر توسط بیمه حکمت برای سایپا زده شد، اما این خودروساز به تعهدات خود عمل نکرد و مبلغ حق بیمه ای که به صورت نقدی از خریداران تحویل میگرفت را به شرکتهای بیمه تحویل نداده است.
وی افزود: این مسئله تنها مشکل بیمه حکمت صبا نیست و این خودروساز دولتی بیش از یک هزار میلیارد تومان به صنعت بیمه بدهی دارد. با این اوصاف، اکنون در حال پیگیری از طریق بیمه مرکزی هستیم و تا پایان سال این نقدینگی به صورتهای مالی برخواهد گشت .
بر اساس این گزارش ،نماینده بیمه مرکزی نیز که در مجمع حضور داشت با تائید این موضوع گفت: بیمه مرکزی تمام توان خود را برای بازپس گیری بدهی میلیاردی سایپا به صنعت بیمه به کار گرفته است.
توجیه قابل تامل نماینده ناظر
همچنین در حاشیه این مجمع یک سهامدار حقیقی در اعتراض به توقف طولانیمدت نماد این شرکت گفت: هفت ماه است که نماد بسته و سرمایه ما بلوکه شده است. چرا سازمان بورس اطلاع زسانی مناسبی در این زمینه نداشته است؟ در حال حاضر سهام سایر شرکتها و حتی میزان سرمایه در بازارهای موازی رشد 10 برابری داشته ولی در این مقطع سرمایه ما در این نماد متوقف شده است.
نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار در جواب این سهامدار گفت: کسی که سهامداری می کند باید به قانون تجارت مسلط باشد و ضمن آگاهی از شرایط شزکتها، توانایی پذیرش ریسک نوسان در سهام شرکتهای خریداری کرده را داشته باشد.
سهامدار حقیقی در واکنش به ابن برخورد نماینده سازمان بورس بیان کرد: انتظار اینکه تمامی سرمایه گذاران بورسی به قانون تجارت مسلط هستند، توقع نابه جایی است. البته نوع اطلاع رسانی سازمان بورس در خصوص توقف این نماد به گونه ای بود که انکار نماد برای 10 روز بسته می شود اما اکنون نماد حدود 7 ماه بسته بوده است.
بازگشایی وحکمت بزودی
مدیرعامل بیمه حکمت صبا نیز در این راستا ضمن اشاره به اطلاعیه افزایش سرمایه ای که توسط بیمه مرکزی ابلاغ شده گفت: درگیر این افزایش سرمایه بوده ایم و تا یک ماه دیگر مجمع فوق العاده برگزار و بدون شک نماد باز می شود.
دلایل عمده کمبود سود
چایچی درخصوص دلایل عمده کمبود سود کسب شده در سال گذشته تصریح کرد :بدهی 60 میلیاردی سایپا به بیمه، افزایش سرمایه و تازه کار بودن شرکت از جمله دلایلی است که زمینه کمبود سود در سال 97 را فراهم ساخت. با این حال در ماه های نخست سال 98 توانستیم عین بودجه تعیین شده را محقق کنیم. از این رو به آینده وسال 98 بسیار امیدواریم .
نظر شما