سامانه‌ای برای رسیدگی به شکایت

یکی از سامانه‌های در نظر گرفته سازمان بورس و اوراق بهادار برای سهامداران، سامانه رسیدگی به شکایات و حمایت‌های حقوقی است که در سال ۱۳۸۵ به منظور پاسخگویی و رسیدگی به شکایات عموم سهامداران و سرمایه‌گذاران شکل گرفت.

این سامانه در دو زمینه پاسخگویی به شکایات از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس (ناشران بورسی) و شکایات از شرکت‌های کارگزاری فعالیت مي‌کند. ارسال همزمان رونوشت شکایت به کانون‌های موضوع ماده 36 قانون بازار جهت رسیدگی به جنبه ضرر و زیان موضوع و رونوشت دیگر به بخش رسیدگی به تخلفات جهت رسیدگی به تخلف احتمالی شخص یا اشخاص مورد شکایت از قابلیت‌های دیگر این سیستم است.

پاسخ قابل تامل

نکته قابل تامل اینکه یک مقام مسئول در معاونت حقوقی سازمان بورس که خواست نامش فاش نشود در پاسخ به جبران خسارت سهامدار از اختلال سامانه‌های معاملات گفت: زمانی که سامانه شتاب، تلفن همراه و غیره قطع مي‌شود آیا نهادهای مربوطه در این خصوص خسارت پرداخت مي‌کنند؟پس توجیهی ندارد که سازمان بورس هم در این خصوص اقدامی کند.

 

  • شماره ۳۱۲ هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه ۵
کد خبر 408279

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =