عملیات گلخانه سبزی  و صیفی‌کشاورزی سیرجان بنیاد

فاز اول گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی شرکت کشاورزی سیرجان بنیاد در واحد سیدان به مساحت ۵ هکتار تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش مرکز روابط عمومی هلدینگ کشاورزی و دامپروری فردوس پارس، پروژه فوق در راستای طرح جامع احداث گلخانه در سطح کشور توسط هلدینگ فردوس پارس اجرا می‌شود. عظیم رجایی مدیر عامل هلدینگ فردوس پارس ، با اشاره به اینکه مدیریت دانش ساخت و بهره برداری از طرح‌های احداث گلخانه در کشور فراهم است، یادآور شد: در حال حاضر احداث 40 هکتار گلخانه مدرن در شرکت های تحت پوشش هلدینگ کشاورزی و دامپروری در سطح کشور در حال اجرا است . رجایی؛ بیان داشت : احداث گلخانه در راستای ایجاد امنیت غذایی از یک‌سو و ضرورت توجه به محصولات ارگانیگ و باکیفیت و مدیریت مصرف منابع آبی و اشتغال پایدار و صادرات محصولات کشاورزی امری ضروری است . مدیر عامل هلدینگ فردوس پارس اظهار داشت :طبق برآوردهای انجام‌شده، شرکت سیرجان بنیاد با تکمیل نهایی فاز اول این پروژه در سطح 5 هکتار قادر خواهد بود سالانه  1500تن محصولات گلخانه‌ای تولید کند که این میزان تولید برای 50 نفر نیروی انسانی به‌طور مستقیم ایجاد اشتغال می‌شود .
این مدیر فعال اقتصادی تصریح کرد: بخش کشاورزی کشور با مشکل و چالش جدی از جمله راندمان پایین سیستم‌های انتقال و توزیع و مصرف آب در بخش کشاورزی، ضایعات زیاد محصولات کشاورزی در حین برداشت ، حمل ،نگهداری و مصرف و از همه مهمتر تکنولوژی محصول( اعم از بذر- نهال- و دام) مواجه است. البته یکی از روشهای علمی و تکنولوژی‌های مدیریت چالش‌های فوق توسعه گلخانه‌های مدرن درمناطق دارای مزیت نسبی است .
رجایی بیان داشت :علیرغم تمام بحث‌های جدی پیرامون چالش‌های فوق ، ضایعات مصرف آب و محصولات کشاورزی بالا است . البته با استفاده از بذر و نهال‌های پر تولید و ارتقاء ژنتیکی و پتانسیل تولید دامهای سبک و سنگین کشور میتوان مصرف آب در بخش کشاورزی را به شدت کاهش داد.مدیر عامل هلدینگ فردوس پارس ، افزايش صادرات و توليد محصول بازار پسند را از ديگر مزاياي محصولات گلخانه اي دانست و افزود : بسياري از کشورها محصولات سبزي و صيفي مورد نياز را از توليدات گلخانه اي تامين مي کنند بنابراين با افزايش توليدات مي توانيم در بازارهاي صادراتي حضور پررنگ تري داشته و تولید این محصولات را در محیط باز بدلیل مصرف زیاد آب محدود سازیم . وی تصریح کرد: با هدف ارتقای توان فنی کارشناسان و متقاضیان توسعه کشت در محیط‌های کنترل شده آموزش‌های علمی و اجرایی به طور مستمر و منسجم در دستور کار این گروه قرار دارد .

 

  • شماره ۳۱۲ هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه ۳
کد خبر 408254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =