قیمت نفت ۳ درصد سقوط کرد

قیمت نفت با نگرانی‌های جدیدی که پس از تهدید تعرفه‌ای مکزیک توسط ترامپ به وجود آمد، بیش از ۳ درصد سقوط کرد و بدترین افت ماهانه خود در ۶ ماه اخیر را به ثبت رساند.

به گزارش صدای بورس به نقل از رویترز، روز جمعه با نگرانی‌های جدیدی که پس از تهدید تعرفه‌ای مکزیک توسط ترامپ به وجود آمد، قیمت نفت بیش از ۳ درصد سقوط کرد و بدترین افت ماهانه خود در ۶ ماه اخیر را به ثبت رساند.

 

تهدید ترامپ برای وضع تعرفه برای کل واردات مکزیک، که یکی از بزرگترین شرکای تجاری آمریکا و یکی از مهمترین تولیدکنندگان نفت در جهان است، باعث شد بازارهای جهانی ملتهب شوند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۲.۳۸ دلار با ۳.۶ درصد سقوط کرد و در ۶۴.۴۹ دلار بسته شد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم با سقوط ۳.۰۹ دلاری یا ۵.۵ درصدی، به ۵۳.۵۰ دلار رسید.

قیمت نفت برنت در معاملات دیشب به ۶۴.۳۷ دلار هم رسید، که کمترین میزان آن از ۸ مارچ تا کنون است. قیمت نفت آمریکا هم تا ۵۳.۴۱ دلار پایین آمد که کمترین سطح آن از ۱۴ فوریه تا کنون است.

به این ترتیب قیمت نفت برنت در ماه می ۱۱ درصد سقوط کرد و قیمت نفت آمریکا هم با سقوط سنگین ۱۶ درصدی روبرو شد که این بدترین سقوط ماهانه از نوامبر گذشته تا کنون است.

ترامپ پنج‌شنبه شب اعلام کرد که از ۱۰ ژوئن به تمام واردات مکزیک تعرفه ۵ درصدی وضع می‌کند و این تعرفه را هر ماه افزایش می‌دهد تا آن را به ۲۵ درصد برساند. این تعرفه‌ها تا زمانی که مکزیک مهاجرت غیرقانونی به آمریکا را متوقف نکند ادامه خواهد داشت.

پالایشگاه‌های آمریکا روزانه ۶۸۰ میلیون بشکه نفت خام از مکزیک وارد می‌کنند. تعرفه ۵ درصدی، ۲ میلیون دلار به هرینه خرید روزانه این پالایشگاه‌ها اضافه می‌کند.

این در شرایطی است که قبل از این اقدام هم سرمایه‌گذاران نگران این بودند که جنگ تجاری بین آمریکا و چین خطر رکود اقتصادی را افزایش دهد.

به این ترتیب چشم‌انداز تقاضای نفت درحالی با ابهام روبرو می‌شود که تولید نفت آمریکا به رکورد ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است.

کد خبر 407476

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =