۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
کنترل قیمت‌ها با بازار متشکل ارزی

هر اونس طلا بعد از کاهش جزئی مجدد افزایش یافت و به ۱۲۹۹ دلار رسید. تحلیلگران معتقدند روند رشد قیمت طلا محدود شده، زیرا سرمایه‌گذاران همچنان به دلار علاقه‌مند هستند و به نظر می‌رسد که طلا در مرز ۱۳۰۰ دلار با مقاومت روبه‌روست.

هر اونس طلا بعد از کاهش جزئی مجدد افزایش یافت و به 1299 دلار رسید. تحلیلگران معتقدند روند رشد قیمت طلا محدود شده، زیرا سرمایه‌گذاران همچنان به دلار علاقه‌مند هستند و به نظر می‌رسد که طلا در مرز ۱۳۰۰ دلار با مقاومت روبه‌روست. همچنین آنها معتقدند پس از این‌ که قیمت‌های طلا روز دوشنبه حدود ۲۰ دلار افزایش یافت و به بالای مرز ۱۳۰۰ دلار صعود کرد، معامله‌گران روز گذشته به سودگیری پرداختند. دلار در معاملات هفته گذشته بازار آسیا ثابت بود اما این ارز از اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که تنش‌های اخیر در جنگ تجاری با چین را کم‌اهمیت شمرده بود و اصرار داشت مذاکرات میان دو کشور دچار فروپاشی نشده است حمایت یافت.
دلار قوی‌تر معاملات طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند. بعد از صعود دلار به مرز 15800 تومان رئیس کل بانک مرکزی خبر از متشکل ارزی داد که سبب شد دلار تا محدوده 14700 تومان کاهش پیدا کند. بازار آتی زعفران با ورود سرمایه‌گذاران جدید و جذاب شدن خرید تحویل تیرماه 98 به مرز 18000 تومان رسید.

 

  • محمود خسروی- تحلیلگر کارگزاری سرمایه و دانش
  • شماره ۳۰۶ هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه ۶
کد خبر 407257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =